OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten
Supplier Account Manager (SAM) har helhetsansvaret för leverantörer inom utvalt sortiment. Helhetsansvaret omfattar ansvar för att säkerställande av robusta processer inom tilldelat sortiment såsom; leveranser av inkommande material till produktion, produkt- och processkvalitet, kommersiella avtal, teknik och projekt. Detta innefattar att leda och driva uppdrag och projekt kopplade till tilldelad leverantör mot skapade mål och ramar. En av SAM:s givna arbetsuppgifter är att interagera och skapa bra relationer med leverantörer.
Du rapporterar till inköpschef och placeringsort är Eskilstuna.
Dina arbetsuppgifter
- Förvalta affärer och leverantörsrelationer, inom samtliga funktioner, hos befintliga och nya leverantörer genom ständig personlig kontakt och besök. Verka för god relation med leverantör.
- Sköta och rapportera tilldelade supplier acccounts med ett helhetsansvar.
- Säkerställa försörjning av komponenter till FAAB:s produktion (i befintlig såväl som ny, kommande produktion).
- Tillsammans med leverantören säkerställa robusta processer av ”supply chain” mot FAAB:
- kvalitetsmål, price/performance, Delivery On Time.
- Inta rollen som projektledare i projekt och leverantörsrelaterade processer, hos leverantör och hos FAAB, samt i projektform leda medarbetare till effektivt genomföra ständiga förbättringar och uppnå uppsatta mål.
- Förstå och arbeta med processerna, produkten hos leverantören samt bygga kunskap, kompetens om dessa så rätt pris och kvalité blir en effekt av detta arbete.
- Driva/genomföra FAAB:s leverantörsvals process och tillhörande verktyg för utvalda artiklar/artikelgrupper.
- Driva förbättringsprocessen med stöd av Supplier Quality Improvement Process, SQIP.
- Driva/genomföra samtliga faser i inköpsprocessen och till inköpsprocessen relaterade frågor.
- Aktivt deltaga och leverera i projekt samt fungera som samordnare för inköp om så behövs.
- Analysera och driva arbetet med inkommande PPAP och säkerställa att produkten är mogen för produktion.
- Ansvara för leverantörens produktframtagning, industrialisering och validering enligt gällande PDP, APQP rutiner internt och tillsammans med leverantör.
- Produktrationalisering, kostnadsreduktion, befintlig produktion och nya projekt.
- Sätta mål och planer, modularisering och kostnadsoptimering.
- Driva och samordna aktiviteter med leverantör, FAAB (Inköp, Konstruktion, Produktion/Process, Marknad) och kund. Rapportera resultat.
- Förhandla fram nya avtal eller omförhandla gamla avtal.
- Skapa Strategier och avtal för respektive sortiment/leverantör som matchar företagets behov av kommersiella processer, produkter och teknik.
- Kontinuerligt uppdatera inköpsparametrar i FAAB:s affärssystem.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Minst 3-årig högskoleutbildning med teknisk, kommersiell inriktning eller en kombination av dessa.
- Flerårig erfarenhet från Automotive.
- Flerårig erfarenhet inköpsarbete.
- Kompetens inom produktion och processutveckling.
- Stort fokus på leverantörens process för framtagning och tillverkning av vår produkt.
- Omfattande kunskap/kompetens och erfarenhet inom SQA arbete och SQA verktyg. Tjänsten innebär ca 70 % SQA arbete med inriktning på optimering och kvalitetssäkring av leverantörens process för framtagning och tillverkning av vår produkt.
- Tekniskt kunnig samt kunna förmedla teknik mellan leverantör och FAAB.
- Kompetens, erfarenhet från produktutvecklingsprojekt och APQP inom Automotive.
- Kompetens för att skapa projektplaner och driva igenom dessa inom Automotive.
- Projektledarerfarenhet.
- Goda kunskaper i MS Office och MS Project.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift - tekniskt, kommersiell, skriftligt och muntligt. Tyska, franska, kinesiska, japanska eller spanska är meriterande.
Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- Entreprenörsanda.
- Affärsmässig och känsla för affärer.
- Drivande och resultatinriktad, kunna genomföra och realisera.
- Relationsskapande, social och kommunikativ.
- Förmåga att kunna växla mellan att vara operativ (kunna realisera mål och få effekter) och
- strategisk (relationer och affärer).
- Drivande. Kunna genomföra hela kedjan, strategi, mål, planering, genomförande, uppföljning.
- Helhetsperspektiv, t.ex. vid skapandet av sortimentsstrategi och detaljer, t.ex. vid godkännandet av PPAP.
- Tekniskt och kommersiellt lagd.
- Kunna vara "Chef för egna account".
- Kunna leda utan att vara chef.
Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan skickar du in genom att klicka på länken nedan, snarast. Urval sker löpande.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Björk,
0738-56 30 00
Åsa Runnäs, VD
08-621 05 02
Lars Björk,
0738-56 30 00
Lars Björk, Frågor om tjänsten besvaras dagligen 8.30-9.00
0738-56 30 00
Lars Björk, Frågor om tjänsten besvaras dagligen 8.30-9.00
08-718 08 00
Lars Björk,
0738-563000
Lars Björk,
010 - 207 01 50. Telefontid 8.30-10.00 vardagar.
Jenny Jakobsson, Rekryteringskonsult
010-207 01 50
Jenny Jacobsson, Rekryteringskonsult
070-279 68 90. Telefontid 8.30-10.00 vardagar.
Jenny Jakobsson, Rekryteringskonsult
073-267 90 00