OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din framtida utmaning
Rollen som Supplier Development Manager innebär att säkra leverantörers prestanda med avseende på leverans och kvalitet.
I rollen ingår följande arbetsuppgifter:
· Analysera och presentera leverantörsprestanda
· Leda utvecklingsuppdrag med syfte att förbättra en leverantörs prestanda
· Hantera avvikelser i orderflödet (Från lagd order till artikel på hyllplats)
· Vara en del av eskaleringsprocessen
· Aktivt delta i leverantörsteam
· Arbeta med ständiga förbättringar
· Medverka vid upphandling av leverantör för att säkerställa leverantörs prestanda
Vill du veta mer om hur det är att arbeta på Saab och fördelarna med att arbeta hos oss? Läs vår People Philosophy.
Den du är idag
Vi ser gärna att du är en person med god struktur, ordning och samarbetsförmåga samt har en stark drivkraft och initiativförmåga.
Kvalifikationskrav:
· Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet
· Goda språkkunskaper i svenska och engelska
· Goda kunskaper i Microsoft office
· Erfarenhet av att arbeta i affärssystem
· God kunskap och erfarenhet inom supply chain
· Erfarenhet av att jobba internationellt med leverantörer
Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vad du blir en del av
Du blir en del av Support and Services som bland annat har eftermarknadsansvar för Gripen. Rollen ligger under avdelning Sourcing and Supplies som består av strategiskt- och operativt inköp, supply chain specialister och distributions center.
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!