OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supplier Development Manager
I rollen som Supplier Development Manager arbetar du med att utvärdera vår leverantörsbas och utveckla våra leverantörers prestanda. Detta gör du i samverkan med våra inköpsfunktioner inom BU Gripen Support samt med inköpsfunktioner inom BA Aeronautics. Du upprättar och genomför beslutade handlingsplaner med syfte att avhjälpa och förebygga problem inom vår Supplykedja. Funktionen är relativt nyetablerared varvid du även kommer att kunna påverka innehåll och arbetssätt.
Your role
I din roll som Supplier Development Manager kommer du att:
*
Analysera och presentera leverantörsprestanda
*
Leda utvecklingsuppdrag med syfte att förbättra en leverantörs prestanda
*
Etablera och förankra (internt & externt) handlingsplaner för att säkerställa leverantörens möjlighet att leverera enligt avtal
*
Aktivt delta i leverantörsteam
*
Planera och genomföra leverantörsmöten för att kommunicera Saabs förväntningar avseende prestanda och korrigerande åtgärder
*
Vara en del av eskaleringsprocessen samt begöra korrigerande åtgärder leverantör
*
Hantera avvikelser i orderflödet (Från lagd order till artikel på hyllplats)
*
Medverka vid upphandling av leverantör för att säkerställa leverantörs prestanda
*
Arbeta med ständiga förbättringar av vår interna leverantörsutvecklingsprocess, metoder, verktyg och arbetssätt
Your profile
Vi ser att du är en person med stark drivkraft och initiavförmåga, du är analytisk och värdesätter god struktur och ordning. Du är en god kommunikatör, gillar att samarbeta i team och bygga relationer.
*
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
*
Relevant eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik, kvalitet eller produktionsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
*
Längre arbetslivserfarenhet av leverantörssamverkan/utveckling med leverantörer i internationell miljö.
*
Utmärkta kommunikativa kunskaper i svenska och engelska såväl skriftliga som verbala.
*
Praktiska kunskaper i systematiskt problemlösningsarbete.
*
Van användare av (IFS) affärssystem och Microsoft Office (Word, Excel & Power Point)
*
Körkort
Om du har någon av dessa färdigheter är detta en fördel:
*
Kunskaper och erfarenhet av Industriell produktion/produktionsstyrning, Lean och relaterade verktyg och metodik
*
Kunskap och erfarenhet om inköp, lager- och produktionslogistic
*
Erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller projektledning
*
Kunskaper om avvikelsehantering inom produktion eller kvalitet
Då tjänsten kommer att kräva resor inom och utom Sverige och ibland med kort varsel måste du ha du ha möjlighet till detta.
Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
What you will be a part of
Du blir en del av avdelningen Sourcing & Supply inom BU Gripen Support
Avdelningen består av operativt och strategiskt inköp, inköps- och verksamhetkvalitet, lager och distributionsverksamhet, verksamhetsutvekling och supply Chain Specialister/logistikutvecklare.
Vi genomför en rad förändringar i vår verksamhet för att kontinuerligt anpassa oss mot nya utmaningar och framtida affärerer. Du kommer därför att verka i expansiv miljö där vi ständigt jobbar med ledarskap för att åstakomma en god arbetsmiljö som främjar karriärsutveckling och personlig tillväxt.
Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en utmanande miljö, kan denna roll mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma mål - att skydda människor.
Vi tillämpar löpande urval för denna rekrytering vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Om du känner dig säker på att du matchar profilen som beskrivs ovan - vänligen vidarebefordra din ansökan så snart som möjligt!