Supplier Development Mngr.- Internationell miljö

Arbetsbeskrivning

Är du en analytisk person som trivs med mycket sociala kontakter? Är en roll som spindeln i nätet mellan underleverantörer, leverantörer och kunder något som tilltalar dig? Har du även god kunskap och erfarenhet inom området Supply Chain, gärna från elektronikbranschen? Då bör du läsa vidare! Vår kund är en internationell aktör inom elektronikbranschen med kontor beläget i norra Stockholm. Du kommer att arbeta i en internationell miljö med fokus på att strategiskt bearbeta, utveckla och analysera leverantörer. En stor del av arbetet innebär relationsbyggande verksamhet med både leverantörer och kund. Hos vår kund råder en företagskultur som präglas av hårda krav, stor frihet och trevliga kollegor! I tjänsten som Supplier Development Manager består ditt arbete till stor del av att driva utvecklingen av leverantörer mot företagets uppsatta kriterier och kundernas förväntningar. Du kommer även att driva förbättrings- och utvecklingsarbete tillsammans med leverantörer och i koordination med kund. Du är ansvarig för utförandet av leverantörsstrategier samt utvärderar och implementerar kreativa marknadsstrategier för varje enskild leverantör. Ditt dagliga arbete innebär också att ständigt bevaka och hålla dig uppdaterad om marknaden och dess produkter. Du kommer även att få resa i tjänsten. Kravprofil - Eftergymnasial utbildning inom logisktik/ Supply Chain eller ekonomistyrning - Minst 5 års erfarenhet av arbete inom Supply Chain från elektronikbranschen eller närliggande tillverkande industri - Erfarenhet av arbete i internationell miljö - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en person som inger förtroende och som är duktig på att etablera och underhålla långvariga relationer. I ditt arbete drivs du av att arbeta mot uppsatta mål och du har ett resultatorienterat tankesätt. Du frodas av att arbeta i en miljö där det råder hårda krav och snabba beslut. Rollen innebär stor frihet och därför är det viktigt att du trivs med att prioritera och ta ansvar. Då arbetet utförs i en multikulturell miljö med många olika människor är det viktigt att du talar obehindrad vardags- och affärsengelska.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 3 juni 2010
  • Ansök senast: 3 juli 2010

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024