Supplier Quality Assurance Coordinator till Siemens, Finspång

Supplier Quality Assurance Coordinator till Siemens, Finspång

Arbetsbeskrivning

Vi på Experis söker just nu en Supplier Quality Assurance Coordinator till ett konsultuppdrag hos Siemens. Är du en person som gillar att vara spindeln i nätet och har några års arbetslivserfarenhet inom produktion, verksamhetsutveckling, inköp, kvalitet eller därtill närliggande områden? Då kan detta vara något för dig! läs mer om rollen i annonsen nedan, välkommen med din ansökan

Start: Omgående
Uppdrag: konsultuppdrag fram till sista maj men med goda chanser till förlängning
Placering: Finspång

Om företaget

Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan.



Om arbetsrollen

I rollen Supplier Quality Assurance Coordinator kommer du att för specifika köpområden och dess leverantörer arbeta med att sammanhålla, koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd tas i rätt tid genom avvikelserapportens olika faser. Säkerställa att leverantörerna gör korrekta grundorsaksanalyser och att de av leverantörerna implementerade åtgärder förhindrar ett upprepande. Du kommer aktivt analysera statistik kopplat till leverantörsorsakade kvalitetsbrister i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser. Du kommer även arbeta med att ta fram underlag och statistik till återkommande möten, såsom månatliga Supplier Performance Review, I-NCC Q-gate, leverantörsmöten m.fl.

Samt aktivt bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla de processer du arbetar i samt driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde

En viktig del i arbetet blir att skapa och upprätthålla interna kontakter med övriga delar av avdelningen och företaget för att säkerställa att du och leverantörerna dels får rätt förutsättningar operativt för att kunna utföra arbetet väl, dels för att säkerställa hög kundnöjdhet hos de interna kunderna.

Eftersom våra leverantörer är en naturlig förlängning av vårt företag innebär det att man som koordinator är spindeln i nätet inom SIT AB samt mellan SIT och respektive leverantör i syfte att säkerställa rätt drivning och dokumentering kopplat till avvikelsen olika faser;

* Registrera
* Analysera
* Åtgärda
* Implementera och övervaka.

Som koordinator ingår även att säkerställa att rätt kostnadsunderlag finns för eventuella claim mot leverantörer.

Vem är det vi söker?

Vi söker dig som har ett driv att ständigt förbättra den verksamhet du är engagerad i har gjort dig till en ödmjuk person som är intresserad av att även utveckla och förbättra dig själv. Du är strukturerad och analytisk och du trivs när du får bidra till att skapa ordning och reda samt när du når uppsatta mål.

Det är viktigt att du har ett intresse och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag arbetar, insikt om hur man kan få samarbetet dem emellan att fungera bättre samt att du har ett brinnande intresse för kvalitet. Du ser det som stimulerande att träffa många människor såväl internt inom företaget du jobbar på eller externt. Positiv inställning, utåtriktad och relationsbyggande är ord som passar väl in på dig.


Du har sannolikt några års arbetslivserfarenhet inom produktion, verksamhetsutveckling, inköp, kvalitet eller därtill närliggande områden.

Arbetet innebär många internationella leverantörskontakter såväl som interna kontakter inom företaget, varför vi gärna ser att du gillar att vara "spindeln i nätet", att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, samt att du är bra på att kommunicera pedagogiskt.



Vad är det bästa med att vara konsult på Experis?

Som konsult på Experis får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Experis tillhör en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar samt AW:s.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Anna Bjellheim på anna.bjellheim@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2020
  • Ansök senast: 17 december 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024