Supplier Quality Assurance Engineer

Supplier Quality Assurance Engineer

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Gillar du att arbeta i en koordinerande roll och brinner för kvalitetsfrågor? Då kan du vara den vi söker! Till en av våra kunder, en högteknologisk internationell verksamhet, söker vi nu en Supplier Quality Assurance Engineer/Kvalitetskoordinator. Detta är ett uppdrag via Unik Resurs på ca 6 månader inledningsvis med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen Supplier Quality Assurance Engineer/Kvalitetskoordinator kommer du att för specifika köpområden och dess leverantörer arbeta med att:
- sammanhålla, koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd tas i rätt tid genom avvikelserapportens olika faser.
- säkerställa att leverantörerna gör korrekta grundorsaksanalyser och att de av leverantörerna implementerade åtgärder förhindrar ett upprepande
- aktivt analysera statistik kopplat till leverantörsorsakade kvalitetsbrister i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser
- ta fram underlag och statistik till återkommande leverantörsmöten
- aktivt bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla de processer du arbetar i samt driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde
En viktig del i arbetet blir att skapa och upprätthålla interna kontakter med övriga delar av avdelningen och företaget för att säkerställa att du och leverantörerna dels får rätt förutsättningar operativt för att kunna utföra arbetet väl, dels för att säkerställa hög kundnöjdhet hos de interna kunderna. Eftersom våra leverantörer är en naturlig förlängning av vårt företag innebär det att man som koordinator är spindeln i nätet inom verksamheten samt mellan organisationen och respektive leverantör i syfte att säkerställa rätt drivning och dokumentering kopplat till avvikelsen olika faser;
- registrera
- analysera
- åtgärda
- implementera och övervaka.
Som koordinator ingår även att säkerställa att rätt kostnadsunderlag finns för eventuella krav mot leverantörer.

Din profil

Du har förmodligen en eftergymnasial utbildning inom relevant område och du har några års arbetslivserfarenhet inom exempelvis produktion, verksamhetsutveckling, inköp, kvalitet. Arbetet innebär många internationella leverantörskontakter såväl som interna kontakter inom företaget, varför vi gärna ser att du gillar att vara ”spindeln i nätet”, att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, samt att du är bra på att kommunicera pedagogiskt.
Som person söker vi dig som har ett driv att ständigt förbättra den verksamhet du är engagerad i har gjort dig till en ödmjuk person som är intresserad av att även utveckla och förbättra dig själv. Du är strukturerad och analytisk och du trivs när du får bidra till att skapa ordning och reda samt när du når uppsatta mål. Det är viktigt att du har ett intresse och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag arbetar, insikt om hur man kan få samarbetet dem emellan att fungera bättre samt att du har ett brinnande intresse för kvalitet. Du ser det som stimulerande att träffa många människor såväl internt inom företaget du jobbar på eller externt. Positiv inställning, utåtriktad och relationsbyggande är ord som passar väl in på dig.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Alm och nås på 076-945 34 35 eller på elin.alm@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


16 december 2024

13 december 2024

13 december 2024