OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansvar
Som SQE på inköpsavdelningen arbetar man med sina leverantörer för att möta uppdragsgivarens förväntningar på kvalitetsutfall. Vidare har man ett tätt samarbete med ankomstkontroll, strategiskt inköp, projektinköp och operativt inköp för att identifiera och skapa förutsättningar för att utveckla sina leverantörer.
Man ansvarar för leverantörsutvärdering via revisioner samt produktkvalificeringar av produktförändringar eller nya artiklar.
I rollen som SQE ingår följande aktiviteter:
• Delta i leverantörsgodkännanden genom revision samt vid behov genomföra uppföljningsrevisioner
• Följa upp och kommunicera leverantörers KPI-utveckling (kvalitetsutfall och avvikelser)
• Delta i tvärfunktionella inköps-, kvalitets- och produktivitetsförbättringsprojekt
• Genomföra artikelkvalificeringar inom produktunderhåll och utvecklingsprojekt
Kompetenskrav
Vi söker någon som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med inriktning mekanik och med företrädesvis en högskoleexamen inom relevanta områden. Vi söker någon som gillar problemlösning och arbetar systematiskt för att nå målen.
Det är meriterande om personen har tidigare erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella projekt med konstruktion, inköp, produktion och kvalitet.
Då kommunikation och samarbete med leverantörer och kollegor är av stor betydelse i rollen behövs en person som aktivt lyssnar på andra, främjar öppen dialog och är lösningsorienterad.
Resor förekommer i tjänsten.
Placeringsort: Göteborg
6 månader med god chans till förlängning