OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne söker drivna och analytiska Supplier Quality Managers för spännande konsultuppdrag inom kvalitetssäkring hos en av våra industriella kunder i Sverige. Som anställd hos oss kommer du att vara placerad i anslutning till vårt huvudkontor i Nacka strand och erbjudas möjlighet till tillsvidareanställning.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen
Som Supplier Quality Manager hos en av våra kunder inom tillverkande industri är du ansvarig för kvalitetssäkring av företagets befintliga produkter samt nya produkter inom tilldelad kategori. Du kommer att vara placerad i Stockholm och ansvarar för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsorder och utför proaktiva och korrigerande åtgärder gentemot leverantörer. Arbetet utförs i nära samarbete med övriga kvalitetsfunktioner på företaget. Resor i tjänsten förekommer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kvalitetssäkra inköpta artiklar och material
Ansvara för kvalitetskraven i offertförfrågningar, avtal och inköpsordrar
Genomföra leverantörsrevisioner
Delta i kvalificering av nya leverantörer
Övervaka leverantörernas kvalitetsprestanda
Koordinera reklamationsärenden och planera och följa upp nödvändiga åtgärder
Erfarenhet och kompetens
För framgång i rollen som Supplier Quality Manager är det viktigt att du minst har några års erfarenhet av kvalitetssäkring och att du har god kunskap om kvalitetsverktyg såsom rotorsaksanalys, FMEA, 8D och PPAP. Högskoleutbildning inom relevant område är meriterande. Du är en strukturerad person med ett analytiskt sinne.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072 143 23 79 alternativt 010 332 29 20.