OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supplier Quality Manager till Global Purchasing
Global Purchasing svarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen.Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Supplier Quality Manager inom området elektronik kommer du att vara inköparens tekniska stöd med fokus på tillverkningsprocesser.Exempel på arbetsuppgifter är:
- Utvärdering av potentiella leverantörer
- Förbättringsarbete hos befintliga leverantörer
- Kvalitetssäkra nya artiklar före produktionsstart
- Teknisk support vid kvalitetsavvikelser.
Kontaktytorna är många.Internt kommer du framförallt att jobba tillsammans med produktionsinköpare och projektinköpare i så kallade 3-ringsteam.Du kommer även att ha mycket kontakt med kollegor från våra utvecklingsavdelningar och produktionsorter.
Då våra leverantörer finns spridda över hela världen innebär det periodvis mycket resande.Du blir ofta Scanias ansikte utåt och det är viktigt att du tycker det är intressant och kan agera professionellt i möten med människor och nya kulturer.
Din profil
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta inom området elektronik och som har erfarenhet av produktion, produktionsteknik och/eller produktutveckling.Du har teknisk utbildning på universitets- eller gymnasienivå och behärskar engelska i tal och skrift.Du är utåtriktad, initiativrik, självständig, drivande och resultatinriktad.Då rollen innebär många internationella kontakter förutsätter vi att du tycker om att resa.
För facklig information från Unionen, Akademikerföreningen,
Ledarna eller Metall gå in på www.scaniafacken.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Randstad .