Supply administrator - analys & verksamhetsutv.

Arbetsbeskrivning

Är du en analytisk person med mycket driv och många idéer kring hur en verksamhet kan utvecklas och växa? Gillar du när hjärnan får gå på högvarv och att jobba i en miljö där det det alltid är något på gång? Kanske är det här möjligheten för dig!

Beskrivning
Perido söker en supply administrator för ett konsultuppdrag hos vår kund, ett modernt energiföretag med kontor strax norr om centrala Stockholm. Här kommer du att jobba på supply controlling, en avdelning som även har resurser i Göteborg (resor någon gång i månaden kan förekomma). Uppdraget är inledningsvis på 6 månader, men rätt person kommer att bli en värdefull och långsiktig del av organisationen.

I denna speciella roll jobbar du med syftet att utveckla en ny finansiell lösning. Det är en bred och variationsrik roll där du med rätt kunskap och inställning kommer att utvecklas och med tiden ta en allt viktigare roll inom organisationen. Som supply administrator jobbar du analytiskt med grunddata som du plockar du fram från flera underföretag, något som bland annat ställer krav på din noggrannhet och din administrativa förmåga. Datan kan röra försäljning, förhållanden på marknaden, investeringar eller inköp, och du behöver goda kunskaper i Excel för att kunna hantera alla olika variabler. I samband med att processen utvecklas kommer nya IT-system att implementeras, och det är viktigt att du känner dig trygg i att jobba i en systemnära miljö.

Du kommer även jobba med verksamhetsutveckling med fokus på organisationens fakturahantering. Här är nya idéer varmt välkomna, och om du har tidigare erfarenhet av att bygga upp smarta rutiner med fokus på fakturor är det mycket värdefullt. Du som söker har kanske jobbat inom bank eller finans tidigare, men då tjänsten till stor del är operativ med mycket diskussioner som inte är finansiella är den perfekta kandidaten inte nödvändigtvis en ekonom. Viktigast är att du är analytisk, kan jobba i en administrativt snårig miljö, har ett eget driv och gärna tar egna initiativ. Du trivs i att jobba i en grupp men vill samtidigt ha egna ansvarsområden. Är det här utmaningen och möjligheten för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
-Relevant högskoleutbildning
-3-5 års erfarenhet inom bank, finans, eller andra relevanta verksamhetsområden
-Goda IT-kunskaper
-Goda kunskaper i Excel
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid. Tillträde snarast möjligt. Uppdragstid 6 månader med goda möjligheter till förlängning.

Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
9807DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Heltid 6 månader, ev. längre
  • Publicerat: 29 januari 2014

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024