OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat. Lindabkoncernen omsatte 9 166 MSEK år 2020 och är etablerad i 24 länder med cirka 5 000 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Grevie utanför Båstad i nordvästra Skåne. För mer information om Lindabkoncernen besök oss på: www.lindab.com
Här erbjuds du en nyckelroll i vår nya organisation. Är du en person som trivs med att leda andra och har förmågan att säkerställa att hela vår leveranskedja fungerar och utvecklas? Vi söker en naturlig ledare med analytisk förmåga, som kan vara med och växla upp vår verksamhet till nya nivåer!
Om Lindab
Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat. Lindabkoncernen har ca 5 100 medarbetare i 24 länder och omsatte 9,2 MSEK år 2020. Huvudkontoret ligger i Grevie utanför Båstad i nordvästra Skåne. För mer information om Lindabkoncernen besök oss på: www.lindab.se
Om tjänsten
Vi befinner oss mitt i en omfattande förändring med stora kommande investeringar, där vi effektiviserar och utvecklar vår organisation, produktion, lager och logistik. Det är därför viktigt att du har förmågan att skapa ett vinnande team som trivs och utvecklas i den miljön. Som Supply & Demand Manager får du en central roll med stort inflytande, där du coachar och utvecklar medarbetare och verksamhet mot framgång! Ditt team jobbar med prognostisering och planering, lager, leverans och inköp och tillsammans stöttar och styr ni våra andra lagdelar så att vi kan optimera vår produktion och säkerställa att vi lever upp till våra kunders förväntan. Du ingår i bolagets ledningsgrupp med ett övergripande ansvar för bolagets utveckling och resultat.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Skapa ett vinnande team som har förmågan och viljan att utveckla verksamheten.
Leda den dagliga verksamheten för ditt team inklusive daglig styrning och ständiga förbättringar.
Vara en aktiv del av ledningsgruppen och bidra till hela bolagets utveckling.
Säkerställa samarbete och en god och effektiv kommunikation med övriga lagdelar i företaget och övriga Lindab bolag.
Coacha, leda och inspirera medarbetare till att arbeta mot uppsatta mål och KPI:er
Utveckla den strategiska nivån gällande prognostisering och planering
Tillsammans med vårt verksamhetsutvecklingsteam ta fram förslag på nya investeringar, samt säkerställa att de investeringar som görs levererar förväntat resultat.
Ansvara för arbetsmiljöarbetet i enlighet med gällande arbetsmiljödelegering, där du arbetar med nollvision för olyckor och arbetsskador samt verkar för att minska verksamhetens yttre miljöpåverkan.
Din bakgrund
Vi tänker oss dig som är civil- eller högskoleingenjör inom logistik, supply chain management eller inköp. Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna med erfarenhet från en producerande verksamhet/industri. Du är en dokumenterat erfaren och skicklig ledare med stor vana av att coacha och driva ett närvarande ledarskap.
Du har kunskap och erfarenhet med att arbeta utifrån ett ERP-system i kombination med andra digitala verktyg för att analysera, prognostisera och planera produktions- och materialflöden, lagernivåer och leveranser. Kunskaper i Dynamics 365, SQL, Power BI, Power apps och Power plattformen, samt Excelkunskaper på avancerad nivå bedöms även som meriterande.
Vidare är du trygg med Lean-filosofin och har arbetat med metoder så som Six Sigma, Kaizen och även gärna 5S. Då vi verkar inom en internationell koncern behärskar du utöver det svenska språket även engelska i tal och skrift.
Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du delar våra kärnvärden. Kundens framgång, Jordnära, Ordning och reda. Du har ett ödmjukt och jordnära förhållningssätt till ditt arbete och dina medarbetare. Då stora delar av ditt arbete är beroende av vad andra gör så lägger vi stor vikt vid dina ledaregenskaper, att du som ledare bedriver ett coachande, tydligt och närvarande ledarskap. Vi sätter även stort värde på din analytiska förmåga, att du kan växla mellan olika perspektiv för att se orsak och samband. För att lyckas tror vi även att det är viktigt att du är kommunikativ, att du har både intresse och ambition att skapa goda relationer inom organisationens alla lagdelar. Inte minst har du ett stort kund- och resultatfokus, där du stimuleras av att tänka i nya banor och ser möjligheter där andra kanske ser problem.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag med bra arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter. Vår företagskultur präglas av hållbarhet, prestigelöshet och kreativitet. Vi är en arbetsplats med Omtanke och Hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!
Övrig information
Start: Snarast
Placering: Förslöv
Lön: Enligt överenskommelse
Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Johansson, Managing Director, e-post: anders.johansson1@lindab.com
Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Skicka därför in din ansökan snarast, dock senast 2021-11-24.
Samtal från annons- och rekryteringsföretag undanbedes