OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
På Lohmann Nordic arbetar vi med kundanpassade lösningar och vår specialitet innefattar huvudsakligen konvertering av självhäftande material. Vi laminerar, skär, perforerar och stansar. Våra kunder finns bl.a. inom bil, medicinteknik- och elektronikindustrin. Vi söker nu dig som vill jobba som Supply Chain Administratör till vårt team på 2 personer. Totalt är vi idag 23 personer på vår produktionsenhet och finns i fräscha lokaler i Arntorp, Kungälv. Välkommen hem till oss!
Ansvarsområden
Som Supply Chain Administratör kommer du att axla en variationsrik roll i en snabbrörlig miljö. Du tillhör avdelningen som ser till att rätt grundprodukt beställs och levereras i rätt tid vilket innebär många såväl interna som externa kontaktytor. Vidare ansvarar avdelningen för prognostisering samt analys av nutida och framtida tillverkningsbehov. Det innebär att din roll är bred med arbetsuppgifter som bland annat omfattar orderhantering, koordinering samt kommunikation med såväl kunder som leverantörer.
Som Supply Chain Administratör kommer du att stötta och arbeta tätt tillsammans med den ansvariga personen för er avdelning. På sikt ser vi att du kan utvecklas och bredda dig hos oss genom att t.ex. lära dig den dagliga logistiken.
Fler arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är även:
Planering av tillverkningsordrar mot produktionen baserat på order/prognos
Uppföljning av leveranser både inkommande och utgående, dvs mycket kund och leverantörskontakt i både tal och skrift
Kund och leverantörsuppföljning så som kundundersökning samt leverantörsbedömningar
Prognoser och analyser
Inköp av material
Viss prisförhandling mot leverantör
Faktura attestering av inköpt material
Support vid eventuella leverantörsreklamationer
Följa upp och bevaka inköp av processmaterial , förpackningsmaterial mm.
Registrering av nya artiklar i affärssystem
Kvalifikationer
Vi söker dig som är prestigelös, lösningsorienterad och som trivs i en dynamisk tillverkande miljö. Som person är du noggrann, strukturerad, analytisk, driven och en god lagspelare, vilket innebär att du är ödmjuk och ser positivt på att ta dig an nya utmaningar för att utveckla dig själv och företaget.
Vi ser gärna att du har någon tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och en relevant utbildning med fördel inom teknik eller logistik. Vidare har du med fördel arbetat med flera affärssystem tidigare då vi arbetar både i egna system och direkt i våra kunders system. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Hos oss på Lohmanns blir du en betydelsefull teammedlem i ett litet och erfaret team! Du blir en del av ett stort globalt bolag och i din nya roll får du ta del av branschkunskap och rätt stöd för att utvecklas inom ditt ansvarsområde.
Ansökan
Rekryteringen sker i samarbete med Randstad Professionals Engineering. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringsspecialist Monica Willeborg via monica.willeborg@randstad.se alt. via telefon: 072-9889419. Du söker tjänsten via vår hemsida senast den 10 maj.
Om företaget
Lohmann Nordic AB är ett expansivt företag som tillverkar självhäftande komponenter till industrin. Vi ingår i Lohmann Tape Group som är verksamt över hela världen och har funnits i Skandinavien sedan 1973. Vi har ett stort material- och processkunnande med ett globalt kontaktnät av leverantörer. Lohmann Tape Group grundades år 1851, har över 1800 anställda med närvaro i ett 50-tal länder och omsätter ca 280 miljoner EURO.
https://www.youtube.com/watch?v=5zmHgWZt-jA
Läs mer om oss här:
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044