Supply Chain Analyst till spännande Ecolean AB i Helsingborg

Supply Chain Analyst till spännande Ecolean AB i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Ecolean är ett snabbväxande globalt företag som erbjuder innovativa förpackningslösningar för flytande livsmedel, främst inom mejeri- och dryckesindustrin. Huvudkontoret ligger i Helsingborg tillsammans med en av produktionsanläggningarna. Ecolean har marknadsbolag i Ryssland, Pakistan, USA, Malaysia, Japan och Kina. Ecolean har idag kommersiella aktiviteter i över 30 länder och arbetar med några av världens ledande konsumentvarumärken inom livsmedel. Mer information finns på www.ecolean.com

Supply Chain Analyst till Ecolean i Helsingborg

Vill du ansvara för digital lagerstruktur, flöden och kontroll på ett spännande Helsingborgsföretag med global verksamhet? Gillar du att arbeta brett och med ett helhetsperspektiv där du får stora möjligheter att driva dina idéer? Har du förmågan och energin att driva i en global och föränderlig miljö? Då letar Ecolean efter dig!
Du erbjuds ett varierande arbete i en miljö som präglas av höga ambitioner och en stark teknikutveckling. Vi har högt i tak med korta, snabba beslutsvägar och du kommer att få möjlighet att själv vara med och utforma vårt företag i en global miljö.

Arbetsuppgifter


Din roll består av olika delar: lagerplanering, optimering och rapportering, masterdataansvar samt utbildning av personal.

Ditt huvudsakliga ansvar som Inventory Coordinator är:
Tillsammans med intressenter och baserat på data sätta korrekta lagernivåer
Hantera MRP (material requirement planning)
Analysera och rapportera lagerparametrar
Följa upp, rapportera och anpassa alla lagersiter efter givna KPI’er
Supportera funktioner och personal i lagerfrågor
Utveckla och effektivisera flödesrelaterade arbetssätt



Ditt huvudsakliga ansvar som Master Data ägare är:
Ansvara och säkerställa att ”Artikel flödes” processen från Master Part till Sales Part i vårt ERP system fungerar och följs
Utbilda funktioner, delprocessägare och personal i artikelflödesprocessen
Ansvara för artikelnummeradministration


Din bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig som har en relevant universitets/högskoleutbildning eller motsvarande kunskap/erfarenhet. Att du är strukturerad och har stor förståelse för ERP-system och lager/artikelvård och flöden ser vi som en självklarhet. Vårt system är IFS så erfarenhet i detta system ses som en stor merit. Du behärskar engelska obehindrat, i tal och skrift. Övriga språk är meriterande.

Vem är du?
Personliga egenskaper som vi värdesätter är din förmåga att agera självständigt och affärsmässigt. För att lyckas i rollen behöver du vara en social och lyhörd person med en stark drivkraft och ett analytiskt och strukturerat sinne. Du trivs i en roll där du jobbar högt och lågt och med mycket eget ansvar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på kontoret i Helsingborg. Resor i tjänsten kan förekomma.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Ecolean med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.


Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Dahlin
040-23 24 90
Per Nobäck
0766-351464
Rekryterare Pernilla Bastholm
0708-701114
Per Nobäck
+46 766 351464
Gerhard Fransson
0708-77 28 16
Karin Dahlin
040 23 24 90
Gerhard Fransson
040-23 24 90
Rekryteringskonsult Gerhard Fransson
0708-772816

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Standby Workteam AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2021
  • Ansök senast: 16 september 2021

Besöksadress

Lilla Nygatan 11
None

Postadress

Lilla Nygatan 11
MALMÖ, 21138

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Regional Inventory Planner

Regional Inventory Planner

17 december 2024

PM Site Planner

PM Site Planner

3 december 2024