Supply Chain Assistant till ledande läkemedelsbolag

Supply Chain Assistant till ledande läkemedelsbolag

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering för ett uppdrag på minst 4 månader vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget.

Om företaget:

Kundföretaget är ett globalt, marknadsledande och växande företag specialiserat på klinisk nutrition och medicinsk teknik. Företagets produkter och tjänster räddar och skyddar liv samt bidrar till att människors livskvalitet förbättras. Verksamheten är placerad i Brunna/Kungsängen och i Uppsala och då resor mellan dessa kan förekomma ser vi att du behöver ha körkort och tillgång till egen bil.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Supply Chain Assistant ger du support till externa kunder i frågor om order, leveranser, reklamationer och fakturering. Du kommer även att stötta dina kollegor inom Marknadsbolaget gällande specialleveranser, validering och statistik relaterat till order. Tillsammans med dina kollegor hanterar och planerar du lagret samt alla inkommande beställningar.

• Hantera inkommande orders
• Stötta kunder inom lager och orderrelaterade frågor
• Planera och boka relevanta transporter som inte hanteras av lager
• Koordinera kommunikation och samarbete mellan in-utleveranser, lager och transport
• Handlägga reklamationer för produkter från den svenska marknaden
• Hantera avrop från tillverkande fabriker och leverantörer
• Underhåll av materialinformation i SAP
• Förmedla information till intressenter gällande leveransproblem, produktlanseringar samt vid behov av att återkalla produkter

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har en eftergymnasial utbildning
• Minst 2–3 års arbetslivserfarenhet inom kundservice, orderhantering och/eller logistik
• Goda kunskaper i Excel och affärssystem, gärna SAP
• Goda kunskaper i svenska och engelska, båda i tal och i skrift
• Körkort och tillgång till egen bil

För att trivas i rollen som Supply Chain Assistant är du en person som tycker om att samarbeta med andra människor och du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att se andras behov och tänker på helheten där kunden står i fokus. Vidare är du tillmötesgående och har ett intresse av att ge god kundservice. Du är också en person som är mån om att hålla hög noggrannhet i ditt arbete och trivs med struktur.

Övrig information:

Start: 27/12 2022
Plats: Brunna/Kungsängen och Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 16 januari 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024