Supply Chain Assistant till marknadsledande läkemedelsföretag

Supply Chain Assistant till marknadsledande läkemedelsföretag

Arbetsbeskrivning

För dig med ett högt engagemang och ett genuint intresse för Supply Chain finns nu chansen att arbeta i en bred roll där du får skapa dig värdefull erfarenhet av hur läkemedelsbranschen fungerar. Här får du möjligheten att vara med och påverka framtiden för ett starkt företag som är unik på sin marknad och som faktiskt räddar liv. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en Supply Chain Assistant till ett globalt, marknadsledande företag specialiserat på klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinsk teknik. De står för framsteg och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor - på och utanför sjukhus. Under mottot ”Caring for life” sätter företaget människan i centrum, som patient, kund och medarbetare. I rollen som Supply Chain Assistant kommer du arbeta med order och demand planning. Inom order kommer du att ge support till företagets externa kunder i frågor om order, leveranser, reklamationer och fakturering. Du kommer även att stötta dina kollegor gällande specialleveranser, validering och statistik relaterat till order. Inom demand planning kommer du tillsammans med dina kollegor hantera och planera lagret samt alla inkommande beställningar. Du kommer välkomnas in i en trygg grupp med många års erfarenhet inom Supply och klimatet i gruppen beskrivs som öppet och hjälpsamt.

Rollen hos vår kund är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kunden. Uppdraget kommer att vara på heltid och förväntas pågå minst fram till slutet av april. Det kan finnas möjlighet till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* En roll där du får högt förtroende och chansen att arbeta med mycket frihet under ansvar
* En arbetsplats med högt i tak där klimatet beskrivs som öppet och hjälpsamt
* Chansen att få värdefull erfarenhet inom läkemedelsbranschen


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Supply Chain Assistant kommer du arbeta brett med bland annat att :


* Hantera inkommande orders samt stötta kunder inom lager och orderrelaterade frågor
* Planera och boka relevanta transporter som inte hanteras av lager
* Skapa och uppdatera kunddata och priser i SAP
* Koordinera kommunikation och samarbete mellan in-utleveranser, lager och transport
* Handlägga reklamationer för produkter från den svenska marknaden
* Hantera avrop från våra tillverkande fabriker och leverantörer
* Sköta underhåll av materialinformation i SAP
* Förmedla information till intressenter gällande leveransproblem, produktlanseringar samt vid behov av att återkalla produkter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en efterfymnasial utbildning inom relevant område
- Har erfarenhet inom kundservice, orderhantering och/eller logistik
- Har goda kunskaper i Excel
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift
- Har B-körkort och tillgång till egen bil

Det är meriterande, men inget krav, om du har:


* Arbetat i SAP tidigare


Som person är du självdrivande, lösningsorienterad och prestigelös. Du bör tycka om att ta egna initiativ och är inte rädd för att föra ditt eget arbete framåt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och eftersom du kommer att arbeta mycket med kunder är det viktigt att du trivs med kundkontakter. Vidare är du bra på att samarbeta med andra.

#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 38.35 tim/veckor
* Placering: Centrala Uppsala


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2022
  • Ansök senast: 17 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023