Supply chain assistant till Specsavers

Supply chain assistant till Specsavers

Arbetsbeskrivning

Till Specsavers i Göteborg söker vi nu en Supply chain assistant med fokus på affärsområde Norden. I denna roll kommer du ha många kontaktytor och stötta organisationen med utmärkt service och engagemang. Tjänsten är ett konsultuppdrag under fyra månader, men för rätt person kan det finnas chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande, så se till att skicka din ansökan redan idag.

Om tjänsten
Som supply chain assistant stöttar du Supply chain Coordinator i det dagliga arbetet. Detta är en utvecklande roll som passar dig med några års erfarenhet av tidigare roller inom Logistik och Supply Chain. Som konsult får du möjligheten att utveckla din kompetens och utöka ditt kontaktnätverk. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Vi vill att du ska trivas som konsult på Poolia och självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Placera ordrar för samtliga butiker inom region Norden (DK, SE, NO, FI, NL)
• Lagerhantering
• Koordinera och följa upp leveranser inom regionen
• Agera kontaktperson för leverantörer och stötta organisationen i administration kring leveranser
• Kvalitetskontroll
• Delaktig i butiksprojekt och nya produktserier
• Kontinuerligt arbete med att utveckla och förbättra företaget


Vem är du?
Vi ser att du som söker har goda kunskaper och erfarenheter från koordinerande arbetsuppgifter. Du har förmåga att se detaljer i större kontext, och att inta ett helhetsperspektiv. Du arbetar strukturerat och har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är proaktiv i ditt arbetssätt och har lätt för att prioritera bland arbetsuppgifter.

Rätt kandidat har också:
• Goda grundläggande kunskaper inom projektledning/koordinering
• Service och kundfokus som personliga ledord
• God och effektiv kommunikation, tal och skrift, i engelska och svenska.
• Mycket goda kunskaper i MS Excel, Word och PowerPoint
• Flexibel och kan tänka sig resa inom regionens fem länder. Resor kan förekomma upp till 2-3 dagar per månad.

Önskvärd erfarenhet:
• Tidigare roller inom logistik (ej krav)
• Erfarenhet från projektledning (ej krav)


Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2020
  • Ansök senast: 19 november 2020

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023