OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av att ge support kring orderrelaterade frågor och nu vill ta chansen att arbeta åt ett marknadsledande läkemedelsföretag? Trivs du i en roll där du får samarbeta med andra och samtidigt ge god service till kunder? Se hit!
Vi söker nu en erfaren Supply Chain Assistent till vår kund i Uppsala. Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och kommer att pågå till sista augusti, med eventuellt möjlighet till direktanställning för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.
Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med din ansökan!
Om tjänsten
Som Supply Chain Assistent kommer arbetet bland annat bestå av att supporta externa kunder i frågor kring order, leveranser, reklamationer och fakturering. I rollen kommer du även att stötta kollegor angående specialleveranser, validering och statistik relaterat till order. Du kommer i samarbete med kollegor att hantera och planera företagets lager och inkommande beställningar.
Dina arbetsuppgifter kommer utöver detta bestå av att:
• Hantera inkommande orders samt ge support till kunder inom lager och orderrelaterade frågor
• Planera och boka relevanta transporter som inte hanteras av lager
• Skapa och uppdatera kunddata och priser i SAP
• Koordinera kommunikation och samarbete mellan in-utleveranser, lager och transport
• Handlägga reklamationer för produkter från den svenska marknaden
• Hantera avrop från våra tillverkande fabriker och leverantörer
• Underhåll av materialinformation i SAP
• Förmedla information till intressenter gällande, leveransproblem, produktlanseringar samt vid behov av att återkalla produkter
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och som har arbetat minst 3–4 år inom kundservice, orderhantering och logistik. Du har god systemvana och goda kunskaper både av att arbeta i Excel och i affärssystemet SAP. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Som person är du noggrann och har god samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande, strukturerad, tillmötesgående och serviceinriktad. Du tänker på helheten och har alltid kundens bästa i fokus.
För denna tjänst är B-körkort och tillgång till bil ett krav.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Gustafsson
Frida Aronson
Anna Holm
Asaad Amaya
Anne Wegar
Asaad Amaya
Frida Aronson
Jannica Chinos
Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se