OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Miss Mary of Sweden, tillverkare av damunderkläder av hög kvalitet och passform, grundades 1957 och har de senaste åren genomgått en omställning till modernt e-handelsföretag. Vi har kontor i Borås, Sverige och Tallinn, Estland och våra produkter säljs i mer än 18 länder. Vi står just nu inför en expansiv fas och söker en Supply Chain Controller som kan stötta vår COO i hennes spännande arbete. Är du den vi söker?
På Miss Mary är vi stolta över att äga hela värdekedjan, från det att en produktidé ser dagens ljus till att ett färdigt plagg skickas ut till kund. Kvalité och leveranssäkerhet är A och O, och i den fas av tillväxt vi befinner oss i just nu ställs höga krav på att utveckla befintliga processer för att möta framtida krav inom supply chain.
I rollen som Supply Chain Controller kommer du utifrån ett helhetsperspektiv analysera, initiera och driva utvecklingsprojekt. Du tar fram KPIer och verktyg för att följa upp och analysera vårt arbete samt säkerställer att beslut som rör vår optimering baseras på fakta och korrekt data. Du kommer du också arbeta med att utveckla processer inom supply chain som tex S&OP.
Som Supply Chain Controller rapporterar du till vår COO och arbetar tätt ihop med vår produktion, produktionsplanering och inköp. Du kommer även arbeta nära vår försäljningsorganisation för att säkerställa att supply chain levererar enligt förväntning ifrån våra kunder.
Vem är du?
Du är analytisk och strukturerad och har förmåga att självständigt driva arbetet framåt mot goda resultat. Du kommer att arbeta med kontaktytor mot flera funktioner i företaget varför det är viktigt att du har god kommunikativ förmåga. Arbetet kräver att du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift.
En stor del av arbetet innebär att säkerställa att vi utvecklar och använder vårt affärssystem på ett effektivt sätt som säkrar framtida tillväxt och leveranslöfte. Det är viktigt att du trivs att arbeta med denna typ av arbetsuppgifter och har kunskap om hur affärssystem bör sättas upp för att skapa störst nytta för verksamheten.
Våra önskemål till dig:
Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper inom Excel och rapporteringsverktyg som ex Power BI.
Akademisk eller eftergymnasial utbildning inom supply chain eller logistik.
Kunskaper i Dynamics är meriterande.
För att trivas på Miss Mary of Sweden är det viktigt att du tycker om att arbeta i affärsfokuserade miljöer och i en platt organisation där du själv kan gå in med ambition och prestigelöshet.
Vad vi erbjuder dig
Som anställd på Miss Mary får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö som präglas av hög kvalité och gediget hantverk. Vi erbjuder dig en kreativ miljö med kompetenta och härliga kollegor samt en trygg arbetsplats med kollektivavtal och öppet klimat. I din anställning ingår alltid pension och försäkring.
Vi arbetar hårt för att skapa en miljö som är inkluderande, där alla individer kan finna en balans i arbetslivet och älska det jobb man gör. Tillsammans växer vi som företag men också som människor.
Som företag tror vi på transparens och lojalitet gentemot våra kunder. På Miss Mary är kvalitet på riktigt och vi vill på allvar leva upp till kraven från våra kunder utan avkall. Vi är alltid vänliga och respektfulla mot alla omkring oss och vi tror på äkta kommunikation och långsiktiga relationer.
Geografisk placering
Placering för rollen är kontoret i Borås. Resor till vår produktionsanläggning i Estland förekommer.
Är du den vi söker?
Maila oss ditt CV och personliga brev till work@missmary.se. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Annie Schreiber, COO, annie.schreiber@missmary.se, +46 703 56 99 50 eller Victoria Frykberg, HR manager, victoria.frykberg@missmary.se, +46 707 58 74 84.
#jobbjustnu