Supply Chain Coordinator

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Alps Alpine växer och vill nu förstärka med två erfarna Supply Chain Coordinator till sitt kontor i Västra Frölunda. Alps Alpine är en ledande global aktör för tillverkning av elektronikprodukter och infotainmentsystem inom flertalet affärsområden och på kontoret här i Göteborg ligger fokus framför allt på fordonsindustrin med närmare 100 anställda efter årsskiftet. I rollen som Supply Chain Coordinator blir du del av ett team som idag är fem personer samt en SCM Team Manager, där man arbetar med hela flödet från tillverkning i fabrik till leverans. Gruppen arbetar som ett lag med ett mycket fint samarbete och har dagliga avstämningar för att hitta bästa lösning på situationer som uppstår samt främja ett kunskapsutbyte.

Fokus för ditt dagliga arbete ligger kring SCM planning där du framför allt analyserar dina kunders behov och agerar på avvikelser i syfte att minimera förseningar eller risken för ett produktionsstopp. Du arbetar för att optimera lagerbestånd, fasar in/ut nya och äldre artiklar, sköter masterdata och tar ansvar för krishantering när problem uppstår i flödeskedjan. I denna roll kommer du att ha många kontaktytor, där dina interna kontakter blir finans, kvalitet, projektledning samt lager och fabrik. Du kommer givetvis också att ha en nära dialog till dina kunder och ibland även inköp hos kund.

För att lyckas väl i denna roll krävs att du har ett öga för detaljer och arbetar med stor noggrannhet. Att lyckas vara proaktiv i syfte att minimera störningar i logistikflödet blir centralt och detta kan ibland kräva att du vågar stå på dig, lyfter dina förslag på effektivisering och kan driva fram lösningar i krissituationer. Det finns en mycket bra intern supportstruktur med många kompetenta kollegor, men det blir ditt ansvar att göra bedömningen när saker ska lyftas och göra det till rätt instans.

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom Supply Chain, logistik, eller annan motsvarande utbildning
Har minst 3 års erfarenhet från liknande roll
Arbetat med planering inom industri, där fordonsindustrin är starkt meriterande
Talar och skriver flytande Svenska samt Engelska
God kunskap i Excel
Erfarenhet från SAP ser vi som meriterande
Ett extra intresse för IT/System och datahantering är meriterande


För att trivs hos Alps Alpine krävs det att du är en god lagspelare som delar dina idéer med kollegor och arbetar för teamets och kundernas bästa. Du behöver vara trygg i att ta stort eget ansvar för dina ansvarsområden och kan driva dessa framåt på ett självständigt sätt, men du räds inte för att fråga om hjälp. Alps Alpine är noga med att ge dig rätt förutsättningar och en bra onboarding, där många mycket erfarna kollegor finns att hitta i teamet.

Om vår partner
Alps Alpine är en av världens främsta tillverkare av elektroniska komponenter med flera olika fokusområden, bland annat Automotive, Home and Mobile samt Industry, Healthcare & Energy. I Göteborg jobbar Alps Alpine främst mot fordonsindustrin där fokus ligger på att utveckla infotainmentsystem och andra tekniskt komplexa produkter. Man arbetar tätt med kontoret i Japan, men kollegor finns även i Kina, Korea, USA, samt ett flertal länder i Europa. Bolaget har en mycket fin företagskultur med goda anställningsvillkor och utvecklingsmöjligheter, vilket gjort att personalomsättningen är låg. Medarbetarna har frihet under ansvar och möjlighet till flexibelt hemarbete i syfte att uppnå en god balans mellan privatlivet och arbetet.

Läs mer om företaget här: https://tech.alpsalpine.com/e/

Om anställningen
Detta är ett rekryteringsuppdrag där du blir anställd direkt av vårt partnerbolag. Förhandling om villkor för anställningen sker direkt mellan dig som kandidat och bolaget vi rekryterar till.

Övrig info
Omfattning: Heltid, dagtid
Start: Januari 2024
Placering: Västra Frölunda, Göteborg
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2023
  • Ansök senast: 31 oktober 2023

Liknande jobb


18 december 2024