Supply Chain Coordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med att optimera och säkerställa leveranskedjan för ett företag vars vision är leda världsutvecklingen i hållbar energi? Då vill vi väldigt gärna komma i kontakt med dig! Nu söker vi på SJR en framåt och handlingskraftig Supply Chain Coordinator till vår kund som ligger belägen strax utanför stadskärnan i Uppsala.

Om tjänsten
Som Supply Chain Coordinator är du ansvarig för att optimera leveranskedjan för att säkerställa smidiga och effektiva logistik- och fakturaflöden. Det innebär att du kontinuerligt arbetar med att förbättra processer och arbetsmetoder för att maximera effektiviteten. För att uppnå detta behöver du upprätthålla ett nära samarbete med både interna och externa intressenter, leverantörer och offshoreteam så som Accounts Payable. Detta är ett konsultuppdrag via oss på SJR där du antingen blir anställd av oss eller fakturerar som underkonsult. Uppdraget beräknas pågå i minst 6 månader med start så snart som möjligt.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
· Optimera leveranskedjan för att förbättra flödet av varor och resurser via koordinering mellan leverantörer, beställare och AP.

· Upprätta rutiner för alla inkommande varor inklusive varuregistrering, informera beställare, och övervaka mottagna varor

· Agera spindel i nätet mellan alla interna och externa intressenter

· Vara superuser för relevanta inköpsmoduler i affärsystemet

· Implementera processer, arbetssätt och rutiner i verksamheten


Lämplig bakgrund
För att trivas i denna roll är du trygg i att driva ditt eget arbete framåt och du behöver ha förmågan att förstå teknisk infrastruktur och systemdataflöden. Vidare är du van att självständigt planera och genomföra projekt som ligger på ditt bord. Du behöver vara flytande i både engelska och svenska i tal och skrift och räds inte att etablera nya relationer med kollegor i andra länder.
Du bör ha relevant akademisk utbildning inom supply chain eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Meriterande är om att du har arbetat i systemet Oracle tidigare.



Personliga egenskaper
Du behöver vara en kommunikativ person som är bekväm med att vara tydlig, klarar av att ifrågasätta samt ställa krav och även klarar av att säkerställa att budskap är förståeliga och tydliga. Både mot den interna organisationen men även mot externa parter. Du är bra på att snabbt identifiera problem och potentiella lösningar samt är innovativ och kreativ och bra på att hitta nya och effektiva sätt att övervinna eventuella hinder. Du behöver vara en metodisk och organiserad person som kan hantera flera uppgifter och projekt samtidigt. Vi uppskattar även om du är en positiv person med en optimistisk attityd, även i stressiga situationer.


Ansökan
Funderar du över något? Tveka inte att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-06-12

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2024
  • Ansök senast: 12 juni 2024

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024