OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Siemens
Hur kan vi producera energi så det räcker åt alla utan att förstöra vår jord?
Siemens svar: Genom effektiv energiförsörjning.Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT AB) levererar kraftverk och turbiner med hög verkningsgrad och låga utsläppshalter.
Vi är ca 2 500 anställda i Finspång och ca 120 i Trollhättan och omsätter ca 6 miljarder kronor per år.Total omsättning ca 72 miljarder euro.
Vi lägger stor vikt vid Balans i Livet.Det betyder att vi vill underlätta kombinationen arbete, tid för sig själv och tid för sin familj.Vår arbetsmiljö ska präglas av respekt, förtroende och ständig kompetensutveckling.Jämställdhetsfrågor och förebyggande friskvård har hög strategisk prioritet.Vår personalförening - Stalklubben - erbjuder ett brett utbud av fritidsaktiviteter.
Supply Chain Coordinator
Vill du vara med och utveckla en ny roll och verka för en förbättrad supply chain på Service?
Service logistikavdelning består av 12 stycken engagerade och kompetenta medarbetare.Kontoret ansvarar för förrådsstyrning, beredskapsförråd, prognosprocessen på Service, uthyrning av leasemaskiner till kund, rekonditionering/reparationsprocessen och prissättning av reservdelar.
Logistikavdelningen SLL på Service söker nu en Supply Chain Coordinator för leveranskoordinering av kritiska material med fokus på en ökad grad av leveransrättidighet.Då det är en helt ny roll så finns det utrymme att själv påverka och forma rollen.
Servicedivisionen står inför en stor volymtillväxt.En fungerande materialförsörjning, med hög leveranssäkerhet och rättidighet, är en förutsättning för att kunna möta kundernas behov.Supply Chain Coordinator är en ny roll som ska utvecklas med fokus på att säkra leveranser i rätt tid.Rollen innebär att Du ansvarar för leveranskoordinering av kritiska material, som nobla delar, råmaterial och rekonditionerat gods, där behoven koordineras och kommuniceras inom organisationen.
Arbetsuppgifter
.Leveranskoordinering av kritiska material, där behoven inom Service koordineras och kommuniceras inom organisationen
.Verka för att materialförsörjningen av kritiska material fungerar och har en hög leveransrättidighet.Rollen innebär en hel del tvärfunktionella kontakter med interna verkstäder, intern inköpsorganisation samt nysidans motsvarigheter inom planering.
.Utifrån prognos och kapacitetsplanering på SLL ta fram strategier för leveranskoordinering
.Vid leveransproblem verka för att dessa situationer löses på ett så konstruktivt och effektivt sätt som möjligt.På sikt arbeta med ledtidsreduktion av flaskhalsar som identifieras av prognosarbetet och kapacitetsplaneringen.
Utbildning och erfarenhet
.Du vill vara med och utveckla en ny roll
.Du har en för befattningen relevant högskoleutbildning och gärna praktisk erfarenhet av liknande arbete
.Du har ett resultatinriktat arbetssätt och är drivande
.Du har god organisationsförmåga och struktur i ditt arbete
.Du har gott affärsmannaskap och ett helhetsperspektiv
.Du har lätt för att samarbete över funktionella gränser
.Vi ser gärna att Du har kunskaper i SAP R/3
Om det är första gången du söker, välj Standard online formulär