Supply Chain Coordinator

Arbetsbeskrivning

OM FORSEA
Den blå vägen är också den grönaste. Genom täta turer, punktliga avgångar och i alla slags väder trafikerar vi vårt älskade sund så att människor kan mötas och regionen utvecklas. Vår satsning på helt batteridrivna färjor gör att vi inte bara är det mest effektiva transportalternativet, utan också det mest hållbara. Vi är en verksamhet i ständig rörelse.

(SÖKORD: Supply Chain, Logistik, Inköp, Procurement, Varuförsörjning, Demand, Planner, Purchase)

OM TJÄNSTEN
Vi tror på förändring och förbättring – vi söker därför en Supply Chain Coordinator till vårt huvudkontor i Helsingborg. Rollen är nyinrättad och du ges stor möjlighet att påverka och forma rollen. Idag genomförs arbetet till stor del från färjorna och det är där din roll kommer in. Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor med att skapa effektiva flöden och få en bättre kontroll över logistikflödet avseende färjornas inköp. Rollen erbjuder ett varierat arbete där du förutom kontakt med leverantörer kommer att ha mycket samarbete med lagret och personalen på våra färjor.
Du rapporterar till Head of Retail.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:


• Säkerställa varuförsörjningen till samtliga färjor
• Analysera beställningar samt följa upp dessa
• Leveransbevaka och kontrollera varuflödena
• Hantera fakturor kopplat till inköpen
• Självständigt göra lönsamhetsanalyser av både produkter och kategorier

Ditt arbete innebär även löpande kontakt med leverantörer i samband med att nya produkter köps in, alternativt produkter som fasas ut ur sortimentet. Du kommer löpande arbeta med att effektivisera de interna flödena.

DIN PROFIL
Som person tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter och trivs med att uppnå resultat i ditt arbete.
Du är en kommunikativ person med en god förmåga att knyta samt vårda relationer, internt såväl som externt. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och värdesätter egenskaper som serviceförmåga, driv och sinne för struktur i ditt arbete. Du besitter även förmågan att se olika vägar framåt i en process och har ett utmärkt konsekvenstänk.


Vi ser gärna att du har relevant utbildning i logistik/inköp samt några års erfarenhet från liknande arbete, gärna inom FMCG. Kanske har du bakgrund från hotell- eller dagligvarubranschen? Du är van vid att arbeta med Officepaketet, framför allt med Excel. Har du erfarenhet av till exempel SAS, SAP, Dynamic 365 eller Navision är det meriterande.

VÅRT ERBJUDANDE
Du blir en del av ett företag i tillväxt som befinner sig mitt i det vi kallar ”den gröna resan”, en miljö- och kulturresa, både internt och externt. Hälsa och trivsel är högt värderat hos oss! Förutom ett generöst förmånspaket finns även möjlighet till flexibla arbetstider. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar som är Respekt, Pålitlighet, Samarbete, och Engagemang.
Vill du vara med på vår resa?

INTRESSERAD?
Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del av oss! Om du vill veta mer om arbetet är du välkommen att kontakta HR Partner Charlott Kreuger på 0761-74 77 40. Vi ber dig söka tjänsten genom vårt rekryteringssystem, för att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ForSea Ferries AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2021
  • Ansök senast: 18 september 2021

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023