OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av en spännande tillväxtresa med möjlighet att påverka din arbetsdag och ta ansvar? Strandmöllen är ett stiftelseägt bolag där vi kombinerar gedigen kunskap med stora planer för framtiden. Trots att Strandmöllen har över 100-års erfarenhet är vi fortfarande ett ungt och nytänkande bolag som funnits på den svenska marknaden sedan 2005.
Vi är en totalleverantör av gas med egen produktion och verksamhet i Sverige, Danmark och Tyskland, med kunder inom i stort sett alla branscher, såsom stål- och verkstadsindustrin, hälso- och vårdsektorn, livsmedelsproduktion, universitet och laboratorier. Nu söker vi en engagerad och motiverad Supply Chain Coordinator till vårt svenska huvudkontor i Ljungby.
Vårt erbjudande
Vi är det lilla gasbolaget med det stora hjärtat! Strandmöllen ägs av en stiftelse, vilket innebär att vi har en långsiktig och starkt ekonomisk ägare. Vi lever efter devisen frihet under ansvar och eftersträvar långsiktighet samt hållbarhet i allt vi gör, både när det gäller produkter, kunder och våra anställda. Här erbjuds du konstant utveckling samt att få arbeta i en miljö med kompetenta kollegor och chefer. Vi är en liten organisation med en familjär stämning, samtidigt som vi tillhör spjutspetsen inom grön utveckling. Gas är mer än bara gas – det är en positiv kundupplevelse, en trevlig arbetsmiljö och en grön framtid.
Din roll
Som Supply Chain Coordinator ansvarar du för att planera lagersaldon internt samt hos våra försäljningsställen på ett effektivt, lönsamt och hållbart sätt. Du ansvarar för inköp till produktion, logistik och lager samt inköp av specialgaser.
Du har kontinuerlig kontakt med chaufförer, kunder, försäljningsställen och leverantörer samt arbetar för att skapa en helhet för inköp, materialförsörjning, intern logistik och produktlansering. Din närmsta chef är Strandmöllens Logistikchef.
Din profil
Vi ser gärna att du har en utbildning inom logistik, transport eller inköp och/eller arbetserfarenhet inom området. Det är en merit om du har kunskap om ADR och farlig godstransport, men det är inget krav. Vi förutsätter att du har god dator- och systemvana samt att du är en god kommunikatör på Svenska och Engelska. Som person är du:
analytisk med en förmåga att hitta lösningar på problem
en lagspelare som har lätt för att arbeta i en roll med många kontaktytor
självständig, ansvarsfull och service minded
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen till oss på Strandmöllen!
Ansökan
Skicka ditt CV och personliga brev till hr@strandmollen.se, märk ditt mail med
”Supply Chain Coordinator till Strandmöllen AB”. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag.