OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Saveen & Werner är en koncern som bildades genom sammanslagningen av Saveen Biotech AB och Werner-Glas & Instrument AB för att förse laboratorier med produkter inom de fyra huvudsakliga produktområdena, Kemikalier & reagenser, Instrument, Laboratorieglas samt Plast & förbrukning
Saveen & Werner är representerat i Sverige, Finland, Norge och Danmark med egna dotterbolag för att ge kunder på alla tre marknaderna service. Huvudkontor och lager finns i Limhamn, Malmö. Målet är att vara en ”one stop shop” och förse kunder med ett brett urval av högkvalitativa produkter från ledande globala leverantörer. Tillgänglighet, pålitlighet och kvalitet är viktiga delar av företagets värdegrund.
För mer information om produkterna och företaget besök gärna https://www.swab.se/sv/
Om tjänsten
Som Supply Chain Coordinator kommer du att arbeta med varuflödet, materialplanering, leverantörskontaktakter och projekt inom Supply Chain flödet. Du kommer arbeta självständigt med eget ansvar i nära samarbete med andra interna funktioner. Du kommer arbeta mycket i ERP-systemet Pyramid och ett av tjänstens centrala delar är att säkerställa tillförlitliga data i systemet. Saveen & Werner tror mycket på sina medarbetare och erbjuder stora möjligheter till utveckling och ansvar.
– Leverantörsuppföljning
– Inköpsarbete, avtalshantering och leverantörsuppföljning
– Hantera reklamationer
– Logistikplanering samt frakt- och tulladministration
– Upprätthålla dataregister genom daglig användning av Affärssystemet Pyramid
– Aktivt delta i interna möten för att utveckla den interna verksamheten
Om dig
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du ha
– Dokumenterad erfarenhet av liknande positioner alternativt en eftergymnasial utbildning inom området
– Vara obehindrad i svenska samt engelska i tal och skrift
– Erfarenhet av att arbeta med ett ERP-system
– God datorvana
Meriterande för tjänsten är:
– Kompetens i ett annat nordiskt språk
Som person är du driven och orädd samtidigt som du har en ödmjuk inställning till arbetsuppgifterna och utför dem på hög kvalitetsnivå. Du bör vara kommunikativ och serviceinriktad. Du tycker om att vara spindeln i nätet och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt utan att behöva dra ner på kvalitén. Tjänsten fordrar att du arbetar noggrant, målmedvetet, resultatorienterat och är självgående samtidigt som du är hjälpsam och har en god samarbetsförmåga. Du uppfattas ha god social förmåga, är driven och har ett uttalat intresse för service.
Övrig information
Start: Augusti, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Huvudkontoret, Malmö
Arbetstider: mån-fre 8-17 m. flextid
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Supply chain, inköp, logistik, administration, Pyramid, CRM, Malmö, Lund, Trelleborg, rekrytering, tillsvidare