Supply chain coordinator, Helsingborg

Supply chain coordinator, Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av produktionsplanering? Är du intresserad av att arbeta i en roll med många kontaktytor mellan olika avdelningar men även över Europa? Då har vi ett spännande uppdrag till dig. Just nu söker vi en produktionsplanerare till vår kund inom läkemedelbranschen utanför Helsingborg

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer att ansvara för en del av produktionsplaneringen och dela arbetet med en kollega. Arbetet innebär olika fokusområden – dels som produktionsplanerare mot deras produktion men också som back-up som orderkoordinator för inkommande eftermarknadsorders.

Ditt dagliga jobb innebär bland annat:
- ordererkänna nya orders från kund samt svara på ledtidsförfrågningar.
- frisläppa orderförslag till produktion.
- se till så det finns uppdaterad och korrekt information i systemen. 
- nära samarbete med övriga produktionsområden på siten samt inköpsavdelningen, för att säkerställa att önskat material finns tillgängligt i rätt tid och rätt mängd.

Kvalifikationer
Du har:
- en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 
- erfarenhet av liknande roller inom produktionsplanering, logistik och produktionsflöden där du hanterat ordrar, ledtider, transporter och lagersaldon.
-arbetat som teamledare i liknande roller.
- god kunskap inom Office 365 
- flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Ett stort plus om du även behärskar franska.
- du är driven, nyfiken och vill utvecklas i din roll.

Som person ser vi att du är noggrann och analytisk eftersom du ska administrera och följa upp stora mängder data. Vi ser också att du är en lösningsorienterad och nyfiken lagspelare med stor affärsmognad. Det är meriterande om du har kunskap inom M3.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 21 november 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 september 2024