OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.
Vad erbjuder vi dig?
Du kommer arbeta i ett team bestående av 6 medarbetare, som alltid ser till att leverera support och kundservice i toppklass! Här är du i en spindeln-i-nätet-roll med många kontaktytor och har tillsammans med dina kollegor ett brett ansvar för företagets största kunder.
Teamet drivs av att uppnå goda resultat, arbetar hårt och gillar att ha kul tillsammans.
Dessutom tror vi att du som söker ser vad som behövs göras och ser till att det blir gjort på ett effektivt och professionellt sätt.
Supply Chain Coordinator till Direct Delivery avdelningen
Direct Delivery-avdelningen hanterar supply och logistikprocesserna för våra största kunder. Vi har ett nära samarbete med KAM organisationen inom vår Nordeuropeiska organisation. Du kommer att ha kontakt med våra Nordiska lager i Sverige och Danmark samt våra producerande fabriker i Europa. Du har kontakt med våra transportörer för att lösa olika utmaningar som du ställs inför varje dag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Planering och uppföljning av leveranser från våra lager och fabriker ut till kund
Kontakt med transportörer
Kontakt med KAM kunder
Orderläggning
Bevakning och uppföljning av order
Fakturering
I rollen som Supply Chain Coordinator är din förmåga att hantera flera kunder, processer och frågeställningar parallellt en viktig egenskap för att lyckas.
Som person är du initiativrik, självgående, strukturerad samt analytisk, har god samarbetes och kommunikations-förmåga. Du har en positiv attityd, är nyfiken och motiverad till att lära och anta utmaningar.
Du kommer att arbeta i ett nordiskt team och behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska samt Office paketet.
Vi söker dig som är nyutexaminerad inom Supply Chain eller Logistik, eller har något års erfarenhet inom dessa områden, gärna från en internationell miljö.
Tjänsten är på heltid och placerad på vårt nordiska huvudkontor i Solna. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Malmberg, fredrik.malmberg@bshg.com.
Sista ansökningsdag är 30 Juli, urval och intervjuer sker löpande och vi är därför intresserade av att få din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!