Supply chain coordinator till energibolag

Supply chain coordinator till energibolag

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och säkerställa att vår kund har rätt material i lager och kan anskaffa erforderligt material på ett effektivt och kostnadseffektivt sätt? Då är det dig vi söker till vår kund i Solna!

Om tjänsten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med önskad start snarast möjligt för att sedan pågå till slutet på oktober. Placeringsort är hos vår kund i Solna.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Supply chain coordinator kommer du att arbeta med att hantera, övervaka, analysera och förbättra systemet för påfyllning av lager. Du kommer att arbeta med att förstå affärsbehoven i ett flottperspektiv över våra vindkraftsparker samt prognostisera framtida behov på kort, medellång och lång sikt.

Vidare kommer du att:
• Upprätthålla översiktsavtal, lagerparametrar och priser i SAP
• Se över och optimera lagerparametrar regelbundet tillsammans med lokala experter på plats
• Övervaka leveransledningssystemet och lösa problem där det behövs
• Övervaka och analysera materialförbrukningen på våra sajter
• Prognostisera framtida behov vid behov
• Mäta leveransprestanda och analysera prisutvecklingen
• Hantera turbinnedskärningsorder
• Tillhandahålla leverantörs- och prisinformation till materialskapandeprocessen
• Identifiera flaskhalsar i försörjningskedjan och utveckla lösningar

Vem är du?
För att trivas hos oss och för att lyckas i rollen tror vi att du är en lagspelare som aktivt engagerar människor genom att fråga, dela, hjälpa eller be om hjälp. Som person är du strukturerad, självständig och resultatorienterad. Du är också proaktiv, transparent, prestations- och resultatorienterad.

Vi söker dig som har:
• Relevant universitetsexamen eller likvärdig, med minst tre års relevant arbetslivserfarenhet från liknande befattning, att föredra med teknisk bakgrund med examen inom elektrisk och/eller mekanisk disciplin.
• Gedigen förståelse för supply chain och leverantörshantering
• Goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Inköpare till Ragn-Sells

Inköpare till Ragn-Sells

23 december 2024

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

23 december 2024