OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Esska of Sweden AB är ledande inom barnartiklar (nappar, matartiklar) på den svenska marknaden. Esska ägs av Bare Collective och ingår i en koncern med starka varumärken för målgruppen kvinnor & föräldrar med små barn (Jabadabado, Boob samt Imse & Vimse). Esska tillverkar främst nappar i egen fabrik och produktionen ligger i Lidköping. Leverantörer finns bl.a. i Turkiet och Thailand. Huvudförsäljning sker främst genom svensk dagligvaruhandel (där Ica, Coop och Axfood är största kunderna), och det finns ambitiösa tillväxtplaner. Nu söker vi en driven och driftig Supply Chain Coordinator som kommer att spela en viktig roll i företagets fortsatta tillväxtresa.
Om tjänsten
I rollen som Supply Chain Coordinator har du en bred variation av administrativa uppgifter i nära samarbete med sälj och produktion. Du arbetar med både kundorder och planering av inköp. I dina arbetsuppgifter ingår även att arbeta med masterdata i företagets ERP-system Monitor G5, samt Validoo/GS1. Du har nära samarbete och kontakt med företagets kunder, samt leverantörer som finns runt om i världen. Du övervakar försäljningen, skapar prognoser och lägger order samt ser över lageromsättningen och leveranssäkerhet.
Hos oss jobbar ett litet sammansvetsat team på 13 personer med högt i tak och nära till beslut. Vi hjälps åt att skapa en trivsam arbetsmiljö och det är därför viktigt att du som vår nya medarbetare är beredd att ta dig an alla typer av arbetsuppgifter som kan uppstå i det lilla bolaget. Du rapporterar direkt till Platschefen.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Ett urval av dina viktigaste ansvarsområden:
· Löpande kontakt med kunder och leverantörer.
· Planering av allt inköp för produktion och tradingartiklar.
· Administration av frakt, tulldeklarationer och tullar för verksamheten.
· Orderhantering.
· Att löpande uppdatera affärssystem för material, kunder och leverantörer.
Erfarenhet
Eftersom vi är ett litet företag, läggs stor vikt vid personliga egenskaper och arbetslivserfarenhet. Vi letar efter en medarbetare som snabbt kan bli en del av teamet. För att lyckas i rollen tror vi att du:
· Har erfarenhet av ordermottagning och kontakt med DVH.
· Har en bevisad förmåga att självständigt driva projekt för att förbättra inköpsprocesser, inköpsmönster, eller liknande.
· Kommunicerar på flytande engelska i både tal och skrift.
Krav
· Erfarenhet av kvalificerat självständigt arbete inom inköp, logistik och-/eller jämförbar erfarenhet.
· God analytisk förmåga, du är vän med logistik och siffror.
Meriterande
· Erfarenhet från FMCG.
· Erfarenhet från Validoo.
· Erfarenhet från tillverkningsindustri – särskilt plast.
· Erfarenhet från Monitor G5.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start snarast. Placering på vårt kontor i Lidköping.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.