Supply Chain Coordinator till internationellt läkemedelsföretag

Supply Chain Coordinator till internationellt läkemedelsföretag

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en Supply Chain Coordinator. Vår kund är ett av världens mest innovativa läkemedelsföretag och sitter i fina lokaler i Ulvsunda i Solna. Uppdraget startar i mars och pågår under 6 månader. För rätt person finns goda möjligheter att på sikt en anställning direkt hos kunden.

Om tjänsten

Som Supply Chain Coordinator arbetar du med att säkerställa optimal anskaffning och stabil leverans av företagets produkter till marknaden baserat på befintligt lager och prognostiserad försäljning Du arbetar på nordisk nivå och ingår du i ett team med 4 kollegor. Rollen innefattar ett stort kontaktnät inom företaget, både lokalt och internationellt.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara:

- Försäljningsprognoser
- Proaktivt arbeta med att säkerställa lagersaldo och produktionsstatus
- Lagerplanering och påfyllning
- Övervaka produkter som har gått ut eller behöver ompackas eller skrotas
- Stötta kundservice med frågor som rör kunders logistikklagomål, returer och produktbrist
- Kontakt med myndigheter gällande lagar och regler inom import / exportlicenser för läkemedel.
- Prognosarbete, gå igenom masterdata och scenario planering
- Analysera och föreslå förändringar för optimering av varuflödet
- Medverka i strategisk utveckling av varuflödet
- Proaktivt rapportera och hantera problem med produkttillgänglighet och flaskhalsar


Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har utbildning inom Supply Chain/Inköp/ Logistik/ och ca 1-2 års erfarenhet av en liknande roll. Helst i en bransch inom Life Science, såsom läkemedelsföretag, medicintekniskt företag eller liknande. Du är van att arbeta i ERP-system, meriterande är om du har arbetat i SAP. Vidare har god systemvana samt mycket goda kunskaper i Excel. Du är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Som person är du ärlig, prestigelös, lojal, driven, och ödmjuk. Du går den där extra milen för att lösa problem och våga möta utmaningar på ett öppet och positivt sätt. Det är självklart för dig att leverera med hög kvalitet och sätta kunden i fokus. Du är duktig på att planera, klarar av att stundvis arbeta i ett högt tempo och fungerar både självständigt såväl som i grupp.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-03-17.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Supply Chain Coordinator

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2021
  • Ansök senast: 6 augusti 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Logistiker

Logistiker

21 augusti 2023

Vägspeditör Göteborg

Vägspeditör Göteborg

18 augusti 2023

Speditör

8 augusti 2023

Van Speditör export och import

Van Speditör export och import

3 augusti 2023