Supply Chain Coordinator till internationellt telekombolag

Arbetsbeskrivning

Låter Supply Chain Coordinator som nästa steg i din karriär? Då ska du läsa nedan!

SJR söker för kunds räkning en Supply Chain Coordinator till välkänt telekombolag med kontor i Kista. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och pågår i ett år med chans till förlängning.

Beskrivning:

Du kommer vara den som ansvarar för produktförsörjningen från kundens fabriker till den nordiska marknaden. Du kommer göra SCM efterfrågan om prognos, inköp och koordinera olika uppgifter och information mellan lokala (Norden) delar och HQ/fabirker/andra säljande dotterbolag, för att ge det bästa stödet till försäljningen med maximal effektivitet.



Ansvarsområden:

- AP2 Forecast Accuracy
- Sales Capability Index
- Vecko/månadsförsäljningsmål
- Channel PSI Analysis
- RM-Data (Retail Management)

Arbetsuppgifter:

- Ansvara för inmatning och uppdatering av AP2 Forecast med tanke på marknaden, Supply situation och Channel PSI med hänvisning till försäljningsorder, AP1 Forecast.
- Var medveten om den nya modellen förintroduktionsschemat och val av kanalmodell.
- Hantera EOL-processen, när du klarar av PM
- Ansvarig för inköp (rätt kvantitet, rätt timing och rätt pris)
- Contact HQ och fabriker för att lösa brist eller överdriven försörjningssituation
- Ge supply information till sälj (AP1) vid behov
- Analysera och rapportera kundernas försäljning, kanallager och WOS.
- Informera till HQ (ex. rapportera försäljningsavvikelser veckovis, uppdaterad status på efterfrågan, samordning av dagliga driftsfrågor).
- Kontroll av vecko/månadsvis säljprocess, hantera Indoor sales, försäljning och logistik.
- Analysera anledningen av låg AP2, SCI forecast exakthet
- Koordinera för utgående lagerbehandling
- Insamla och analysera data för beslut relaterade till säkerhetslager och min/max nivåer

Kompetenskrav:

- Exameni företagsekonomi, handel, industriteknik,logistik eller motsvarande

Erfarenhet:

- 1-3 års arbetserfarenhet i relevant område
- Erfarenhet av MS Office, speciellt Excel
- Gärna SAP erfarenhet

Kompetenser:

- Kunna arbeta med tidskänsliga deadlines
- Kunna analysera och översätta datatill handlingsbara alternativ
- Väldigt bra engelska kunskaper
- Mycket bra på kommunikation både verbalt och i skrift

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linda Stenfeldt. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-09-04.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolagetSJR in Scandinavia ABmed dotterbolagenSJR in Sweden AB,Ogunsen AB,SJR IT ABochWES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 14 augusti 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Strategisk Inköpare

Strategisk Inköpare

25 november 2024

25 november 2024

24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024