Supply Chain Coordinator till kund i Lidhult

Supply Chain Coordinator till kund i Lidhult

Arbetsbeskrivning

Till vårt trevliga kundföretag i Lidhult söker vi för omgående uppstart en serviceinriktad och systemkunnig koordinator.

Vår kund är verksam inom tillverkningsindustrin och behöver förstärkning i minst sex månader med möjlig förlängning eller direktanställning hos vår kund därefter.

Som supply chain coordinator har du en central roll i kommunikationen mellan den interna organisationen, leverantören och kunden. Du har ett nära samarbete med produktionen och övriga stödfunktioner i verksamheten. Kommunikationen sker främst på engelska då vår kund är leverantör till fordonsindustrin och arbetar såväl nationellt som internationellt!

I rollen ansvarar du i första hand för:
  Att bevaka, koordinera och administrera varuflödet till kund
Att hålla i kontakten med externa kunder kring leveranser
Orderregistrering och EDI-administration
Uppföljning av KPI:er och resultatuppföljning
Att aktivt bidra till och arbeta med ständiga förbättringar
Upprätthålla kompetensen kring kundens standarder samt förmedla ut logistiska krav till organisationen  

Du ingår i ett litet team där ni alla samarbetar och agerar support till varandra. Vi är redo för att stärka upp vår grupp med ytterligare en trevlig och serviceinriktad kollega. Är det kanske just dig vi söker?

Din profil
Du som antar denna utmaning har minst gymnasial utbildning samt minst några år praktisk erfarenhet inom logistik, administration och/eller service. Du är van att jobba med god struktur och ordning och bidrar med god stämning och positiv inställning bland kollegor och kunder.

Med fördel har du goda systemkunskaper, allra helst erfarenhet av ERP-systemet Monitor. Vidare är du en van användare och hela Officepaketet. Du har en hög arbetskapacitet samt är van att ha flera bollar i luften samtidigt. Har du kännedom om 9001,14001 samt IATF 16949 är detta klart meriterande.

Som person är du serviceinriktad och trivs med att kommunicera med människor. Vi ser gärna att du har förmågan att ta beslut och är bekväm i en kravställande roll.

B-körkort är ett krav samt att du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via Empleo Värnamo AB med möjlighet till förlängning eller direktanställning därefter.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Omgående.  
Ort/Placering: Lidhult.
Omfattning: Heltid, deltid går att diskutera.  
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Empleo Värnamo AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2022
  • Ansök senast: 14 april 2022

Liknande jobb


25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024