Supply Chain Coordinator till Samsung Nordics

Arbetsbeskrivning

Om kunden

Allt de gör på Samsung drivs av en orubblig passion för excellens - och ett orubbligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Likt de senaste 70 åren har Samsung siktet inställt på framtiden och förutser marknadens behov och krav så att de kan styra sitt företag mot långsiktig framgång.

Om rollen

Som Supply Chain Coordinator kommer du att ansvara för att omvandla alla kommersiella planer och marknadsinformation till efterfrågeplanering av TV- och ljudenheter från Samsungs fabriker till den nordiska marknaden. Som supply chain coordinator är du motorn för att driva verksamheten och i rollen kommer ditt huvudansvar att innefatta planering av kundefterfrågan, inköpsplanering, försäljningsprognoser, lageroptimering och koordinering av olika frågor för att säkerställa bästa försäljningsmöjlighet med maximerad operativ effektivitet.

Exempel på arbetsuppgifter

- Planering av kundefterfrågan

- Datahantering och processförbättring och innovation

- Hantera lager och inköp baserat på produkternas livscykel

- Ansvarig för inköp enligt en kommersiell plan

- Leverera analys och rapportera kundernas slutförsäljning

- Ha nära kontakt med fabriker och huvudkontor för leveransrelaterade frågor

- Kontroll av försäljningsutveckling

Om dig

För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har något eller några års erfarenhet från att arbeta inom supply chain management. Du är en energisk lagspelare som tycker att det är roligt att ha breda kontaktytor. Vi värdesätter ett handlingskraftigt arbetssätt och en vilja att lära sig nytt. Du trivs i en roll med högt tempo och har en förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter. Som person är du analytiskt lagd och tycker det är spännande med sifferhantering i Excel. Vi ser att du är kommunikativt lagd samt har förmågan att strukturera upp dina arbetsuppgifter.

Kvalifikationer

- Arbetslivserfarenhet från supply chain management

- Erfarenhet av att arbeta i en kommersiellt driven säljorganisation

- Goda datorkunskaper samt kunskap i Office-paketet, speciellt Excel

- Flytande i svenska och engelska tal och skrift

Meriterande

- Erfarenhet från att arbeta i SAP

- Examen inom logistik eller motsvarande

Arbetstider, omfattning & placering

Denna roll har placering i Kista. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Detta är ett konsultuppdrag på ca 2 år med mycket goda möjligheter till förlängning. Du blir anställd som konsult via oss på Hero med våra goda villkor och förmåner. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Isabell Åhlin, isabell.ahlin@hero.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2023
  • Ansök senast: 7 maj 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024