Supply Chain Coordinator till Samsung Nordics!

Supply Chain Coordinator till Samsung Nordics!

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas i alla aspekter av leveranskedjan och vara med och maximera försäljningsmöjligheterna på välkända Samsung Nordics? Sök tjänsten som Supply Chain Coordinator på redan idag!

Om tjänsten
Vi söker en Supply Chain Coordinator till Samsung Nordics. Konsultuppdraget avser ett föräldravikariat och är på heltid med start omgående. Kandidater som kan börja omgående kommer att prioriteras. Uppdraget förväntas pågå fram till 31 december 2024. Tjänsten är med placering i Kista, Stockholm. Du har rätt till 6 veckors semester.

Som Supply Chain Coordinator ansvarar du för att omvandla alla kommersiella planer och marknadsinformation till efterfrågeplanering från Samsungs fabriker till den nordiska marknaden, gör efterfrågeplanering och affärsplanering. Supply Chain Coordinator kommer ha en viktig nyckelroll och är djupt involverad i försörjningsplanering, försäljningsprognoser och koordinering av olika leveranskedjerelaterade frågor och kommunicerar aktivt med alla lokala (nordiska) relaterade områden och HQ/Fabriker/Andra försäljningsdotterbolag för att säkerställa bästa försäljningsmöjlighet med maximerad operativ effektivitet.

Hjälp Samsung att skapa det som inte kan göras!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Nyckelansvar:
• Kanal PSI-analys
• Sälj i Prognosnoggrannhet
• Försäljningskapacitetsindex
• Uppnåelse av försäljningsmål per vecka/månad
• Lagerhantering
• Konvertera detaljhandelsdata till försäljningsplanering

Jobbets omfattning:
• Ansvarig för efterfråge- och utbudsplanering med högsta noggrannhet och punktlighet
• Äga, driva och hantera prognos med hänsyn till marknad, utbudssituation och kanal PSI med hänvisning till försäljningsorder och försäljningsprognos
• Uppdatera prognos i systemet och underhålla data för kort- och långsiktig planering
• Hantera lager och inköp baserat på produkternas livscykel
• Ansvarig för inköp (rätt kvantitet, rätt tidpunkt och rätt pris)
• Analysera och rapportera kundernas slutförsäljning, kanallager och försäljningsvecka-trend
• Ha ansvaret för kommunikationen med fabriker och huvudkontor ex. Rapportering av veckovis försäljningsavvikelse, efterfrågeändringsstatus, Samordning av dagliga driftsfrågor
• Kontroll av vecko-/månatlig försäljningsutveckling för att klara av inomhusförsäljning, försäljning och logistik.
• Markera gap och möjligheter och arbeta med gap closing
• Samordna för optimerad lagersituation och förhindra åldrande lager.
• Mät regelbundet relaterade KPI:er och prognosbias och förbättra arbetsmetoder och verktyg/system för att nå målet
• Veckovis leda möten med Sales-och operationsteamet, ca. 30+ pers

Vem är du?
Kvalifikationer:
• Gärna examen inom företagsekonomi, handel, industriteknik, logistik eller motsvarande

Erfarenhet:
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom närliggande område, minst 2-3 år
• Goda kunskaper i att använda MS Office, speciellt Excel
• Gärna SAP erfarenhet

Färdigheter och egenskaper:
• Vilja att kunna arbeta med tidskänsliga deadlines
• Utmärkt lagspelare med en naturlig talang att arbeta tvärfunktionellt i många olika forum.
• Utmärkt kommunikatör på ett sätt som är inspirerande, men ändå beslutsamt och samarbetsvilligt.
• Enastående numeriska och analytiska färdigheter och exceptionell drivkraft för att lösa problem
• Strukturerad och noggrann
• Dedikerad, flexibel och proaktiv
• Mycket goda engelska kunskaper
• Utmärkt social och kommunikationsförmåga (muntligt och skriftligt) och gärna vara extrovert samt pratglad.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta hos oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.

Om verksamheten
På Samsung driver de allt de gör av en orubblig passion för excellens – och ett orubbligt engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringen konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Som Samsung har gjort i 70 år har de siktet inställt på framtiden och förutser marknadens behov och krav så att de kan styra deras företag mot långsiktig framgång.

Du kommer att bli anställd av oss på Poolia och arbeta ute på uppdrag hos Samsung Nordics. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2023
  • Ansök senast: 21 juni 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


16 december 2024

13 december 2024

13 december 2024