OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Smart Microfiber System AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Smart Microfiber System AB en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Smart Microfiber System AB etablerades 1994 och är idag ett ledande företag inom området miljömärkta städredskap, hushållstextilier samt köksredskap. Bolagets kunder är DVH, Fackhandeln, E-Commerce samt B2B globalt. De saluför produkterna under varumärket Smart Microfiber, men tillverkar till stor del även Private Label/EMV till deras kunder. Tillverkning sker i Ulricehamn och Shanghai, huvudkontoret och deras logistikcenter ligger i nya Albybergs industriområde i Öster Haninge. Bolaget omsätter idag ca135mkr och fortsätter framåt i en spännande tillväxtresa. Här blir du en del av ett engagerat team om 14 personer, och välkomnas till en god arbetsmiljö med familjär känsla.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Supply Chain Coordinator kommer du huvudsakligen att, tillsammans med Supply Manager, ansvara för hantering av de dagliga förändringarna i företagets varuflöde. Dina arbetsuppgifter är mycket varierade, men inriktade mot att bibehålla hög funktionalitet i befintliga flöden, samt fortsatt utvecklande av dessa. Detta innebär en roll med många kontaktytor, såväl extern som internt. Vidare arbetar du med att säkerställa kvalitet och hållbarhet i varuflödet. Detta innebär bland annat att följa upp på och säkerställa korrekta certifieringar som hjälper företaget att garantera dess höga standarder för hållbarhet, säkerhet och kvalitet.
• Prognosticera och säkerställa ett fungerande varuflöde
• Hantera orderläggning, artikelstatiskt och artikelregistrering
• Nära kontakt med internationella leverantörer, produktion och lager för att säkerställa ett optimerat varuflöde
• Säkerställa uppdaterade system och Excelldokument kopplat till varuflöde
• Säkerställa efterlevnad av miljöcertifieringar så som: Svanen, FSC m.fl.
• Efterfråga nödvändig dokumentation från producent och säkerställa uppdaterat information i certifieringsportaler och mappstruktur
• Projektleda ISO-arbetet internt
• Leda arbetet mot uppsatt mål om klimatneutralitet, hålla dig uppdaterad kring nya regerverk inom EU kopplat till hållbarhet
• Följa upp på regelverk och dokumentation för hantering av kemikalier samt återvinning, så som: REACH, AZO, FTI m.fl.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Arbetslivserfarenhet inom varuflödeshantering eller närliggande område, erfarenhet av att arbeta med konsumentnära produkter
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• God systemvana och kunskap i Excel, meriterande med erfarenhet i SPCS eller Visma Administration 2000
• Meriterande med erfarenhet av att arbeta med miljö och kvalitet, så som uppföljning av miljöcertifieringar
För att trivas i rollen ser vi att du är en person som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och utförandet av dessa. Du är duktig på att planera och strukturera din dag med en förmåga att prioritera rätt saker för att hålla tidsramar och deadlines. Som person har du förmågan att se detaljer i arbetet samtidigt som du kan angripa ett helhetsperspektiv, och utifrån det ta välgrundade beslut och initiativ i din roll. Vidare ser vi att du är en kommunikativ person med en förmåga att skapa välfungerande samarbeten, såväl internt som externt. Därtill är du nyfiken och motiveras av att söka dig till ny information och lära dig nya saker. Slutligen är du prestigelös och ställer alltid upp för att stötta dina kollegor, oavsett om det ingår inom ramarna för din roll eller inte.
Övrig information:
Start: Augusti eller enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Öster Haninge. Möjlighet till hemarbete 1 dag/v. Visst resande kan även förekomma i tjänsten, så som mässor eller leverantörsbesök.
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund