Supply Chain Coordinator till Synsam Group

Supply Chain Coordinator till Synsam Group

Arbetsbeskrivning

Synsam Group Sweden, det snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa, söker nu en administrativ stjärna till huvudkontoret. Vi söker dig som vill utvecklas i ett bolag med stora tillväxtambitioner och positiv företagskultur! Trivs du i en bred och varierad roll och lockas av att arbeta i ett snabbrörligt bolag tillsammans med härliga kollegor? Då vill vi ha med dig i vårt team!

Om rollen

På Synsam är vi skickliga på det vi gör och vår passion är att alltid överträffa våra kunders förväntningar. Som experter på ögonvård och mode driver vi utvecklingen i branschen. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi har mod och styrka att förändra och utmana. I en innovativ miljö skapar vi tillsammans förutsättningar för Synsams framtid. För oss är det viktigt att stötta och hjälpa varandra. Vi känner tillit och håller vad vi lovar. Delaktighet och mandat att fatta beslut gör att medarbetare på Synsam är motiverade och tar ansvar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket är avgörande i mötet med kunden.

För att lyckas i rollen som Supply Chain Coordinator hos oss ser vi att du gillar högt tempo, är lösningsorienterad, nyfiken och strukturerad. Du bör trivas i en bred roll med stor variation och dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:


• Hantera dagliga reklamationer, leveransavvikelser och tilläggsbeställningar från butik
• Stödja och bistå våra butiker i Supply Chain-relaterade frågor
• Hantera dokumentation för leveranser utanför EU
• Löpande uppdatera våra butiker med relevant information genom ex. intranät och veckobrev
• Uppföljning av leveranser från vårt centrallager till butik
• Ansvara för framtagande och uppföljning av statistik
• Ansvara för och delta i förändringsinitiativ och utvecklingsprojekt inom ditt område

I tjänsten har du ett nära samarbete med dina kollegor och du rapporterar till Replenishment & Warehouse Manager på Synsam.

Detta söker vi
För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 3 års erfarenhet av arbete med koordinering och administration. Du känner dig trygg med att arbeta i Office-paketet, i synnerhet Excel, och har du dessutom erfarenhet av andra ERP-system är meriterande. Erfarenhet från logistik eller Supply Chain är positivt, men inget krav. Viktigast är att du är nyfiken och vill lära dig!

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser gärna att du är lösningsorienterad med god förmåga att strukturera ditt arbete. Vi ser positivt på att du tar initiativ och kommer med nya idéer inom ditt område. Tjänsten har breda kontaktytor såväl internt som externt, och det är därför viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad. Svenska och engelska är ett krav för tjänsten, och kunskap inom andra skandinaviska språk är meriterande.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan! 

Välkommen med din ansökan!


Om Synsam Group
Synsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 3 000 medarbetare, en omsättning på cirka 4,7 miljarder kr (2021) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Synsam Group Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2022
  • Ansök senast: 7 maj 2022

Liknande jobb


1 november 2024

31 oktober 2024