Supply Chain & Customer Service till internationellt bolag

Supply Chain & Customer Service till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en roll med varierade uppgifter där du får ta eget ansvar och uppmuntras till att komma med egna idéer och initiativ för att utveckla verksamheten? Har du dessutom god förståelse för orderprocessen och är redo att ta nästa steg i karriären?

OM TJÄNSTEN
Det är en tjänst inom Supply Chain & Customer Service, där du kommer att ha en mixad roll inom dessa två områden. Du kommer vara en nyckelspelare och central punkt för kommunikation och kontakt för såväl externa som och interna parter.

Hos vår kund agerar alla som ett team och stöttar upp varandra för att nå framgång och bra samarbeten internt i verksamheten och externt gentemot kunderna. Chemetall är ett internationellt företag som sköter logistisk av kemiska ämnen och du kommer få sitta i deras ljusa och fräscha kontor precis vid älven i Hisings-Backa.

Det är start i mitten av januari, arbetstiderna är förlagda 8-17. I början ser vi att du kan vara på plats för att få en så bra onboarding som möjligt, samt komma in i din roll. Sedan finns möjligheten till delvis distansarbete.

Du erbjuds
- En central roll i verksamheten där egna initiativ och personlig utveckling uppmuntras
- Möjlighet att varva arbete hemifrån och på kontoret
- Arbete i en internationell organisation med spännande kontaktytor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Orderhantering, hantera inkommande beställningar & ordrar från kunder via olika kanaler, kontrollera tillgänglighet i lager & leveranstid
* Koordinera & kommunicera med så väl externa som interna intressenter
* Hantera leverans av material mellan företagsenheter och tredjepartsleverantörer
* Lagerkontroll genom att skapa, underhålla & uppdatera material & produkter i SAP


VI SÖKER DIG SOM
- Har en godkänd gymnasial utbildning
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet
- Har goda datorkunskaper och är van vida att jobba i olika system
- Har god förståelse för orderprocessen genom arbete som exempelvis orderadministratör eller inom kundservice

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter sedan tidigare
- Erfarenhet av SAP eller ERP system

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Initiativtagande
- Ansvarstagande
- Samarbetsorienterad

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Chemetall är ett internationellt företag som sköter logistisk av kemiska ämnen och du kommer få sitta i deras ljusa och fräscha kontor precis vid älven i Hisings-Backa. Som en av de ledande globala aktörerna är vår kund experter på ytbehandling i alla dess aspekter. Kvalitetsprodukter och tjänster är en förutsättning för deras framgångsrika verksamhet men på Chemetall vet dem att det krävs mer än så för att vara deras kunders första val på en global marknad. Kemisk behandling av metallytor är vår kunds kärnkompetens! Som inget annat företag fokuserar dem deras världsomspännande verksamhet på utveckling och implementering av skräddarsydd teknologi och systemlösningar för ytbehandling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2023
  • Ansök senast: 7 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024