OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du har erfarenhet av att driva förbättringsarbeten inom logistikflödet, har god planeringsförmåga och van vid att arbeta i och utveckla projekt? Läs då vidare om denna spännande tjänst!
Vår kund som är ett stort internationellt elektronikföretag söker nu en supply chain developer som ska ingå i och arbeta med två st specifika projekt med dess utveckling, planering, förändring och driva logistikverksamheten. Du kommer utgå från kontoret i Täby men även ha kontaktytor i bland annat i Tyskland och Frankrike. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående till sista juni.
Mer om tjänsten
I rollen som supply chain developer kommer du att delta och representera gruppen för Outbound Logistics i två projekt:
Projekt 1 handlar om utredning och planering av en flytt av produktionskapacitet och inköp + orderhanteringsfunktioner till bolagets site i Sverige
Projekt 2 handlar om en konsolidering av lagar i Europa där tanken är att få till ett centrallager i Tyskland som kan bistå med försörjning till andra länder.
Viktigt för båda projekten är att ansvara för planering, driva förändringsarbeten, samarbeta med övriga funktioner inom operations och generellt driva logistikflöden.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet och arbetat med processförändringsarbeten och stora logistikflöden. Du har lämplig utbildning inom logistik eller motsvarande. Som person har du god kommunikation- och samarbetsförmåga, är förändringsbenägen och är driven. God erfarenhet av affärssystem för orderhantering och förståelse för materialflöden är viktigt. Vidare är du flytande i Svenska och Engelska i tal och skrift.
Ansökan
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel:Supply Chain Developer till stort elektronikföretag
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88