Supply Chain Developer, vikariat

Arbetsbeskrivning

Är din passion också att göra positiv skillnad inom livsmedel? Bli en del av Cerealia, där vi tillsammans förenar ett starkt affärsfokus med ett brinnande intresse för människor i syfte att uppnå vår vision; att bli Nordens ledande livsmedelsföretag. Vi är en del av Lantmännen, en stor koncern med verksamhet globalt. Vi inspirerar och lyfter varandra på vägen mot våra mål - och vi vill ha med dig på vår resa!

Nu öppnar vi upp för en spännande möjlighet på Lantmännen Cerealia i rollen som Supply Chain Developer på vårt kontor i Malmö.

Det här kommer du att göra

Som Supply Chain Developer gör du skillnad för Cerealia genom att utgöra länken mellan strategi och operativ praktik. Detta sker både genom att du är med och genomdriver beslutade förändringar och genom att du själv identifierar utmaningar och förbättringspotential och föreslår förbättringsåtgärder.

Det innebär att du kommer att både leda och delta i utvecklingsprojekt och initiativ inom ramen för Supply Chains utvecklingsplan och att utvecklingsarbetet har ett brett spann och kan omfatta allt från processutveckling i operativ planering till utveckling av IT-stöd. Därför tror vi att du är en nyfiken person med en stark vilja att lära och en väl utvecklad förmåga att omsätta tidigare erfarenheter till ny praktik.

I rollen har du även övergripande ansvar för att bevaka utvecklingen av företagets Sales & Operations planning-process och att samordna förbättringsinitiativ tvärfunktionellt i denna process

Ett utvecklingsarbete är aldrig slutfört förrän det är en del av vardagen. Därför är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt och driver konkretiserandet av ditt arbete genom att t ex författa processbeskrivningar och utbilda dina kollegor samt att du slutför det du startar upp. Du kommer att delta i våra forum för process- och systemutveckling.

Du kommer också att delta i daglig problemlösning. Därför tror vi att du trivs med att ha ”fingrarna i jorden” och bidra till varje dags leveranser. Vi tror också att du är inriktad på att ständigt förbättra vårt arbetssätt och hitta långsiktiga lösningar på problem.

Det här behöver du för att lyckas och trivas

Vi ser att du:
• Har en akademisk examen där civilingenjör eller ekonom är meriterande
• Har minst 2 års arbetslivserfarenhet, helst från demand/supply planning, produktion eller relaterad verksamhet
• Har erfarenhet av projektledning
• Har kunskaper om affärssystem där kunskap och färdighet i M3 är meriterande
• Har erfarenhet från att arbeta i eller med Sales & Operations planning-processer
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har god förståelse i övriga skandinaviska språk

Som person är du framför allt nyfiken, har en can-do-attityd samt har lätt att komma till kärnan av ett problem till vilka du kommer med konstruktiva, faktabaserade förslag på lösningar. Du har också ”learning agility” - förmågan att använda dig av tidigare erfarenheter i nya, mer komplexa situationer och sammanhang

I övrigt är du:
• Strukturerad
• Intresserad av att både arbeta analytiskt/strategiskt och leverera i det dagliga
• Resultatinriktad och med ork och tålamod att hålla i och hålla ut
• Förtroendeingivande med en vilja och förmåga att inspirera och påverka andra

Tjänsten innebär visst resande, ca 20 resdagar per år.

Du delar våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig

Lantmännen är en stor internationell koncern och vi har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Together we reimagine the world of grain!

Låter detta intressant?

Vi hoppas det! Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så vänta inte för länge!

Om du har några frågor gällande rollen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Daniel Siommns. Vi ser framemot din ansökan!

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.

Lantmännen Cerealia är en del av Lantmännens livsmedelsdivision. Vi utvecklar, tillverkar och saluför ett brett sortiment av nyttiga och hälsosamma livsmedel med basen i lokalt odlat spannmål. Vår kärnverksamhet är spannmålsbaserade produkter, inklusive mjöl, müsli, knäckebröd, pasta och pannkakor, men vi tillhandahåller även färdigrätter, vegetariska livsmedel och drycker, och mycket mer. Kungsörnen, AXA, START, FINN CRISP, Amo, Regal, Gooh och GoGreen är exempel på våra varumärken, som har ett gemensamt mål; att göra positiv skillnad inom livsmedel!
Läs mer på www.lantmannencerealia.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Johan Queckfeldt
+46 010 556 30 12, +46 070 333 55 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmännen Cerealia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Postadress

Snickarvägen 9
Järna, 15381

Liknande jobb


Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024