OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Om tjänsten:
Rollen innebär huvudsakligen planering av inleveranser och transporter till våra olika lager, samt att planera och administrera materialflödet och informationsflödet kopplat till vår inköpslogistik. Vi söker dig som är ute efter ett extrajobb vid sidan av studierna.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- Kontakt med speditör och inbokning av importsförsändelser till våra olika lager
- Planering av logistikytor, kapacitet och lagringsbehov
- Kontrollera dokument, avvikelser, servicemål och kvalité i materialflödet
- Ansvara för att kommunikationsvägar fungerar, både inom gruppen samt mot andra avdelningar
- Kontrollera inleveranser i affärssystem och säkerställ korrekt masterdata samt att satta rutiner följs
- Stötta personal med administrativa arbetsuppgifter på in- och utleverans samt påfyllnadsavdelningarna
- Orderläggning och kontrollering av leveranser
Kvalifikationer:
- Pågående utbildning inom relevant område, såsom ekonomi, logistik, inköp
- Goda kunskaper i Officepaketet
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skift på engelska och svenska
- God analytisk och matematisk förmåga
- God organisationsförmåga
Som person är du strukturerad och noggrann. Du gillar att ta eget ansvar, sporras av högt uppsatta mål och har en stor vilja att uppnå goda resultat. Du har en god problemlösande förmåga och är en stark lagspelare som bidrar med positiv energi till gruppen.
Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och ansökan:
- Omfattning: Baseras på behovet i verksamheten
- Placering: Göteborg. I november flyttar hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla medarbetare.
- Arbetstider: Kl.07:00-16:00
- Kontakt & frågor: Nicole Berger via nicole.berger@jollyroom.se
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.