Supply Chain KAM

Arbetsbeskrivning

Då vår nuvarande SC KAM kommer gå vidare med nya utmaningar inom företaget söker vi till vår logistikavdelning en ersättare, vars huvudsakliga ansvarsområde är arbetet med att fortsätta förbättra kundsamarbetet och servicen till våra kunder.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Du har ett nära samarbete med våra kunder och följer aktivt samt påverkar de KPI som är uppsatta tillsammans med kunden. Du analyserar tillgängligheten och leveranssäkerheten för olika varor för att få kontroll på de faktorer som påverkar servicegraden gentemot kunderna. Vidare följer du produktionens flöden och prognoser samt medverkar på prognosmöten vid t ex nyhetslanseringar, större kampanjer och säsongstoppar. Samarbete och ömsesidigt utbyte av information med försäljningsavdelningen ingår också i rollen.
Tjänsten avser ett vikariat under ca 1 år med tillsättning snarast. Du rapporterar till chef för Logistik & Lagerdrift och medverkar aktivt i dennes ledningsgrupp. Din placering är på vårt huvudkontor i Malmö.

Kvalifikationer

Vi tror att du är civilingenjör, civilekonom eller har en motsvarande utbildning för tjänsten. Du har flera års erfarenhet av kundrelaterat arbete inom producerande företag, gärna inom livsmedelsbranschen. Vi vill att du har process- och affärsförståelse för Supply Chain, goda kunskaper i produktion-, lager och logistik samt gärna dokumenterad erfarenhet av projektledning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomistyrning mot budget eller andra måltal samt erfarenhet av organisationsutveckling. Att kunna ta fram bra presentationsmaterial inför interna och externa möten är mycket viktigt. Du behärskar svenska och engelska samt har god datorvana. Goda kunskaper i affärssystemen SAP/MOVEX är meriterande.

Som person är du bra på att skapa goda relationer och du har en hög grad av serviceförmåga. Du är smidig, flexibel och har en analytisk läggning. Du tycker om att samarbeta och får energi av möten med andra, samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt. För att passa in i vårt team krävs det också att du är en positiv och prestigelös person. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!

Kontaktperson och ansökan

Då vi samarbetar med Badenoch & Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Pernilla Börjesson, rekryteringskonsult, på telefon 073 - 684 70 81 alt via e-post pernilla.borjesson@badenochandclark.se om du har frågor om tjänsten. Du söker tjänsten via denna länk. Sista ansökningsdag är den 6 november 2016.

 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 7 november 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Säljare i Telias butik i Hudiksvall

14 november 2024