Supply Chain KAM, Orkla Foods Sverige

Supply Chain KAM, Orkla Foods Sverige

Arbetsbeskrivning

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1600 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Mer än 90 procent av det vi säljer i Sverige tillverkar vi lokalt på någon av våra 15 anläggningar. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken Abba, Kalles, Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara ”Din vän i vardagen” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

Vill du vara med och utveckla Orkla Foods Sveriges kundsamarbete inom Supply Chain och driva en hållbar förbättring och effektivisering? Vi återskapar nu den saknade rollen SC KAM inom vår Planning-avdelning.

Det huvudsakliga ansvarsområdet är att upprätta och driva kvalificerade samarbeten och förbättringsaktiviteter tillsammans med Orkla Foods Sveriges kunders supply chain-organisationer inom Retail och Food Solutions. Tjänsten innebär också att tillsammans med Planning Manager utveckla och driva Orkla Foods Sveriges S&OP-process.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Supply Chain KAM leder du operativa och strategiska samarbeten med Supply Chain-organisationerna hos våra kunder. Du etablerar månadsmöten inom relevanta områden, och finns till hands för att säkra effektiva flöden och lanseringar, samt minimera kassationer och utförsäljningar. Att analysera, förbättra och kommunicera kring servicegrad är en viktig del av ditt arbete och ditt viktigaste nyckeltal. Tillsammans med våra kunder driver du också hållbarhetsförbättringar inom Supply Chain och gemensamma initiativ till kostnadsbesparingar. Genom utvalda prognossamarbeten bidrar du mot visionen att Orkla Foods Sveriges produkter aldrig skall saknas hos våra konsumenter och kunder, samtidigt som kassationer och ineffektivitet i hela kedjan minimeras.
Tjänsten innebär också att tillsammans med Planning Manager leda och utveckla S&OP-processen. Du deltar aktivt genom hela processen, supporterar genom analyser och praktisk drift, och kan även leda möten inom processen.
Du arbetar nära flera funktioner inom företaget - såväl med marknads- och säljorganisationerna som med våra produktionsanläggningar inom Operations, samt dina närmaste kollegor inom Supply Chain; Demand Planning, Supply Planning, Logistik och Kundservice. Tjänsten kräver en god förståelse av hela försörjningskedjan, men rollen ger dig också en unik inblick i såväl interna processer som hur Marknad, Sälj och våra kunder arbetar.
Du rapporterar till Planning Manager, Orkla Foods Sverige, och ingår i teamet som leder Planning-avdelningen.
Kvalifikationer
Du har några års erfarenhet företrädesvis inom Supply Chain, men kan också ha en bakgrund inom marknad eller försäljning med stort intresse för Supply Chain. Du har även en relevant akademisk utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig, och en bakgrund i FMCG är mycket meriterande. Du är duktig på att skapa och underhålla kundsamarbeten, har en hög grad av servicenivå och är en skicklig kommunikatör. Du är analytiskt lagd och drivs av att förbättra och utveckla processer. Erfarenhet av SAP S4 och planeringsmodulen IBP är meriterande och god generell systemkunskap en förutsättning. Rollen kräver att du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Som person trivs du med att ha kundkontakt och samarbeten med många olika personer och avdelningar internt. Du söker en bred förståelse för hur företaget och branschen fungerar. Du är strukturerad och noggrann, med god affärsförståelse, engagemang, och förmåga att se helheten – och du tycker det är roligt att få arbeta på såväl operativ som strategisk nivå med många kontaktytor och varierade arbetsuppgifter.
Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!

Vad kan Orkla erbjuda dig?

Orkla är ett unikt FMCG-bolag med ett starkt fäste i Norden och växer även mycket inom Europa och flera andra länder, bland annat Indien. Möjligheten att få jobba med starka lokala varumärken i ett växande internationellt bolag ger våra medarbetare möjligheten att göra skillnad och påverka vår utveckling. På Orkla tänker vi globalt men vill utveckla lokala lösningar som tillgodoser våra kunders behov samtidigt som vi utvecklar och stärker våra medarbetare genom att de får göra skillnad. 

Hur ansöker jag?

Då vi samarbetar med Badenoch + Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Senior Consultant Matilda Rodey, matilda.rodey@badenochandclark.se, om du har frågor om tjänsten.

Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via epost.

Badenoch + Clark använder tester och videointervjuer som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Sista dag för ansökan är 26 januari, men urval och delmoment sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut - så vänta inte med att ansöka!

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

Kontaktpersoner på detta företaget

Staffan Heidenberg

Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch + Clark
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2021
  • Ansök senast: 26 januari 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 37
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 37
STOCKHOLM, 11145

Liknande jobb


Säljande assistent

20 november 2024

18 november 2024