OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordic Switch Systems AB är ett bolag i Vossloh-gruppen som utvecklar, tillverkar och levererar material samt maskiner för spårväxlar och spårsystem.
Företaget har kontor och verkstad i Ystad och Örebro med tillverkning av järnvägsväxlar och spårsystem för den nordiska marknaden. Man omsätter ca 800 MSEK och har ca 150 anställda.
Medarbetarna är företagets viktigaste resurs. Vossloh Nordic Switch Systems AB anser att mångfald berikar. Att visa respekt för varandra och bejaka varandras styrkor samt olika sätt att uttrycka sig på, tänka och vara anser man säkrar ett större perspektiv och mångfald i verksamheten.
Vossloh Nordic Switch Systems AB i Örebro söker nu en Supply Chain koordinator.
Vossloh söker en kollega till sitt team i Örebro. Man erbjuder en professionell arbetsplats präglat av sunda värderingar, trevliga kollegor och ett uppskattat ledarskap. Vossloh värdesätter att kunna kombinera arbete med familj och har ett flexibelt arbetsklimat.
I tjänsten ges goda möjligheter för kompetensutveckling och möjligheten att kunna göra en resa internt inom Vossloh Nordic Switch Systems. Man är del av en världsledande koncern inom sitt område, och omsätter årligen 800 MSEK i Sverige.
I rollen som Supply Chain koordinator kommer du arbeta med att operativt utveckla, optimera och bibehålla alla delar kopplade till produktionsplanering och leverans. Du jobbar tvärfunktionellt och har tätt samarbete med Supply Chain funktionerna samt operativt inköp funktionerna och produktionsenheterna.
I tjänsten ingår:
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Säkerställa hela leveransprocessen för växel tillverkning Örebro
- Göra produktionsplaneringen för Växlar Örebro samt byggplan rullande 12 månader
- Bevaka leveranstider och boka extra transporter vid behov
- Ansvara för artikeldata och registrering av nya artiklar
- Analysera logistikutmaningarna och utveckla nya lösningar
- Vara delaktig i att ta fram rapporter samt utveckla befintliga
- Hantera reklamationer samt garantiärenden
- Hantera leverantörsfakturor mot ingångna avtal
- Säkerställa uppfyllande av inköpspolicyer och inköpsprocedurer, etiska krav samt efterlevnad
Kvalifikationer och erfarenhet
- Erfarenhet och kunskaper inom Supply Chain samt logistik
- Erfarenhet av ERP implementation
Personliga egenskaper
Du blir ett viktigt tillskott för Vossloh, och man ser gärna att:
- Du uppskattar att arbeta i team. Vi värderar din samarbetsförmåga – kunna jobba och prestera i olika team och du har noggrann som ledord
- Du har god översiktsförmåga, och kan driva frågor strukturerat och självständigt i projektliknande form
- Du är professionell, är experten på ditt område och har integritet – du kan stå på dig på ett trevligt sätt, accepterar inte ett nej utan förklaring.
- Du gillar att få saker och ting gjorda. Målstyrd – kunna definiera mål och driva mot uppsatta mål, inte ge sig innan det är klart, kunna hantera motstånd.
- Du är kreativ, och ser lösningar. Vågar utmana befintliga lösningar
- Du lämnar inte jobbet halvdant, utan är noggrann och ser dokumentation/planering som något nödvändigt, både ur ett säkerhetsperspektiv för dina kollegors bästa men också för företagets skull.
- Du gillar att observera arbetsmoment för att hitta förbättringar samt implementera dessa
Vossloh erbjuder
Vossloh befinner sig i ett gynnsamt läge med god efterfrågan på företagets produkter. Järnvägsbranschen står inför stora investeringar och ses som en framtidsbransch i strävan att uppnå klimatneutrala transporter. Detta i kombination med långa kundavtal skapar en trygg anställning. Vossloh ligger långt framme vad gäller säkerhetsarbete och har arbetat en längre tid med tillverkning enligt LEAN. Du kommer ha goda möjligheter att påverka och forma din vardag.
Information och ansökan
Vi arbetar med ett löpande urval kan komma att anställa innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan snarast!
För mer frågor om tjänsten, kontakta gärna Henrik Nitz 070-1602091
Vi ser gärna kvinnliga sökanden!
Välkommen med din ansökan!
Q är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och medlem i branschorganisationen Almega Kompetensföretagen samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Henrik Nitz
019-760 20 91
Henrik Nitz
10-760 20 91
Henrik Nitz
070-160 20 91
Henrik Nitz VD
070-160 20 91
Henrik Nitz
019-7602091
Henrik Nitz
070-1602091
Henrik Nitz
0701-1602091
Sara Löfgren
013-470 39 05