Supply chain - Kundsupport inom logistik i Göteborg

Supply chain - Kundsupport inom logistik i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Tilltalas du av att uppdatera, analysera och validera leveransscheman från kunder och säkerställa att leveranser sker enligt kundernas krav? Du kommer vara första kontaktpunkten till kunderna för logistikrelaterade frågor. Låter de här arbetsuppgifterna intressanta kan det här vara uppdraget för dig.

Sista ansökningsdag är den 10 februari 2023 men uppdraget kan tillsättas tidigare. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Uppdragslängd: Tillsvidarebehov som börjar som konsultuppdrag minst 6 månader
Placeringsort: Göteborg
Typ av anställning: konsultuppdrag med möjlighet till anställning för rätt person på sikt.

Arbetsbeskrivning

Som logistiker ansvarar du för att förebygga och hantera avvikelser samt sammanställa statistik för såväl internt bruk som till kunder och leverantörer. Du gillar att vara den första kontaktpunkten för kunderna rörande frågor relaterade till logistik. Du kommer att arbeta med uppdateringar, analysera och validera de leveransscheman som erhålls från kunder och säkerställa att företaget levererar enligt kundernas krav. Sedan jobbar du proaktivt och försöker lösa ev. uppkomna leveransproblem och kommunicerar med leverantörer och kunder för att säkerställa bästa möjliga leverans.

Rollen rapporterar till Supply Chain manager och ingår i den operativa processen för tillverkning och leverans.
På daglig basis kommer du behandla beställningar och leveransscheman som tas emot från kunder.
Optimera enhetsbelastningar och uppdatera förpackningsinstruktioner. Du informera kunder om det finns risk för att leveranser inte blir enligt beställning/schema.
Du kommer inhämta och samordna information om ytterligare frakter vid behov.
I det dagliga hantera du kundkontakten angående frågor relaterad till leverans och du validera, övervakar och utvärderar kunddata.

Viktiga KPIer för rollen är:
* Kundleveransprecision
* Antal tilläggsfrakter
* Kundnöjdhet

Vem är du?

Vi på Jeffersonwells söker dig som har erfarenhet av arbete som logistiker med orderhantering och kundkontakt. Därutöver har du erfarenhet av orderplanering.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett analyserande tankesätt och att du har ett stort driv. Det är också viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och att du kan ta egna initiativ.
Du tar initiativ & ansvar, agerar på eget initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultatet.
Du gillar att samarbeta och stötta andra, fäster vikt vid att med det egna arbetet kunna tjäna andra och svarar flexibelt på andras önskemål.
Du kan jobba självständigt; visa initiativ och tar ansvar samt litar på din egna förmåga.
Du förstår och analyserar snabbt komplexa frågeställningar och problem och kommer sedan med sunda och rationella bedömningar.

Lämplig erfarenhet är 2-5 års yrkeserfarenhet från liknande arbete.
Du har tidigare arbetat i större affärssystem, och där är erfarenhet från M3 mycket meriterande.
Examen inom inköp och/eller logistik är meriterande.

Hur du ansöker

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Carl-Henric Möller via telefonnummer: 031-617235.

Om Jeffersonwells

Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges mest attraktiva företag inom flera olika branscher. Vi är stolta över våra konsulter på Jefferson Wells, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jag kommer arbeta tillsammans med dig och göra en karriärplan där vi sätter upp dina personliga mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Vi vill att du ska trivas med oss och att du ska må bra på jobbet. På Jefferson Wells eftersträvar vi en god balans mellan arbete och fritid. Du kommer få en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 13 februari 2023

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024