OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter.
Arbetsbeskrivning
- Agera projektledare för interna verksamhetsutvecklingsprojekt, i regel runt 3 projekt samtidigt som sträcker sig mellan 3-9 månader (större projekt delas i regel upp i fler mindre).
Detta ställer stora krav på planering och koordinering av aktiviteter, ledning av projektmedlemmar samt kunskap om förändringsarbete/Change Management.
Som projektledare är du även övergripande ansvarig för projektets resultat och att mål och syfte uppfylls.
- Du har en stor intern kontaktyta och kommunicerar med projektet, dess ägare, styrgrupp och projektgrupp men även med övriga intressenter utanför projektet. Detta ställer krav på god kommunikations- och samarbetsförmåga.
- Du fungerar som kompetensstöd till logistikorganisationen i samband med mindre aktiviteter som inte är tillräckligt komplexa för att definieras som projekt, vilket innebär att du har hög kompetens inom logistiska frågor.
Vem är du?
Du har minst en högskoleexamen med logistik inriktning och ett par års arbetslivserfarenhet inom Supply Chain/projektledning. Du ska ha goda kunskaper i Microsoft Office och det är meriterande med kunskaper i SAP. Som person ser vi att du är självgående med kommersiellt omdöme och förmågan att nå överenskommelser och resultat. En avgörande faktor är att kunna tillgodogöra dig, tillämpa och dela med dig av din kunskap till andra. Du bör också ha god förmåga att uttrycka dig muntligen och skriftligen på engelska och svenska.
Som person är du självständig och tar egna initiativ och eget ansvar. Du tycker om noggrannhet och drivs av att skapa kvalitet. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att jobba i team.
Vårt erbjudande
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Kontakt
Urval sker löpande vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta konsultchef Hanna Lindeberg;
.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson