Supply Chain Manager

Arbetsbeskrivning

Supply Chain Manager
Supply Chain Manager sökes till ett världsomspännande företag



Vi kan erbjuda dig en utmanande roll som ansvarig för Supply Chain på Meritors fabrik i Lindesberg. Vi söker dig som är en stabil och trygg ledare som utmanas av att arbeta med ständiga förbättringar och har en förmåga att alltid engagera, utmana och utveckla dina medarbetare.

Rollen är operativ snarare än förvaltande och ställer höga krav på att du har mycket goda kunskaper i logistik och att du är en skicklig kommunikatör som kan vara tydlig och ta beslut när det behövs.

Ständiga förbättringar och att alltid överträffa våra kunders förväntningar, hålla hög kvalité på våra tjänster och produkter, leverera i tid med korta ledtider och hög flexibilitet till våra kunder är ledord i vår dagliga strävan.





Uppdragsgivare: Meritor HVS AB

Ort: Lindesberg

Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning:
Du kommer att ansvara för det övergripande arbetet med material- och administrativt flöde, från materialförsörjning, produktion och hela vägen till leverans till kund. En viktig del av arbetet är att driva och genomföra förbättrings- och utvecklingsarbeten. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Meritor HVS AB.



Logistikansvaret omfattar hemtagning av material till produktion/montering, planering av verksamheten, intern logistikhantering, varulageransvar inklusive lagerstyrning.

Din avdelning hanterar Meritors materialflöden, vår lagerstyrning och inkommande och utgående logistik. Ditt ansvar innefattar bland annat:



• Hantera optimala lagernivåer/lageromsättning samt materialhantering internt
• Budgetansvar för avdelningen och företagets totala varulager
• Arbeta med LEAN inom logistikflödet
• Optimera logistiken
• Arbeta med avvikelser och förbättringsmöjligheter
• Initiera och driva utvecklingsprojekt
• Ansvara för utveckling av medarbetare


Kvalifikationer:
Du har minst 8 års arbetslivserfarenhet av arbete inom logistik/produktion, planering. Du får gärna ha erfarenhet av motsvarande arbete inom tillverkande industri. Du behöver ha gedigen tidigare arbetsledarerfarenhet inom logistik/supply chain och du har en högskole-/ingenjörsutbildning med inriktning mot logistik.

Du har erfarenhet av att arbeta med LEAN och har praktiska erfarenheter av ERP-system. Du har mycket goda kunskaper inom supply chain management och inom inköp. Det är meriterande om du har praktiska kunskaper inom pullsystem, Kanban, 5S, JIT.

Arbetet ställer krav på goda kunskaper i engelska och svenska på affärsnivå och en god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.



Om Meritor:

Meritor är en ledande global leverantör av drivlinor till tung fordonsindustri. I Lindesberg produceras fram- och bakaxlar till bussar och lastbilar och ca 950 medarbetare arbetar i fabriken. Verksamheten består i huvudsak av bearbetning, värmebehandling, ytbehandling av detaljer och montering. Läs mer på www.meritor.com [ http://www.meritor.com/ ] och www.flyttatilllindesberg.se [ http://www.flyttatilllindesberg.se/ ]



Sista ansökningsdag: 19 mars 2017.

För information: Rekryteringskonsult Gabrielle Peteri, 0733 434141

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 6 mars 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024