OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lammhults Möbel AB grundades 1945 och har sedan dess utvecklats till ett internationellt erkänt designmöbelföretag. Lammhults utvecklar och marknadsför innovativa, tidlösa möbler för företag med höga krav på design, funktionalitet samt kvalitet och hållbarhet. Med en exportandel på ca 40% finns Lammhults produkter representerade i många prestigefyllda inredningsprojekt välden över. Företaget ingår i börsnoterade bolaget Lammhults Design Group.
Nu söker vi en Supply Chain Manager
Lammhults Möbel vill förstärka organisationen med en Supply Chain Manager och söker därför dig som kan koordinera, organisera och leda all logistik inom inköp och produktion tillsammans med dina kollegor. Vi erbjuder en utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter där du får frihet under ansvar och ett glatt gäng kollegor i en spännande bransch. Vi värdesätter våra medarbetare och lever efter våra värdeord som är Delaktighet – Tillit – Entusiasm.
Om Tjänsten
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är affärsmässig och resultatorienterad. För att lyckas i rollen är du en naturlig ledare med ett coachande förhållningssätt som har förmågan att stötta, motivera och inspirera dina arbetskollegor. Du är en prestigelös, lyhörd och kommunikativ relationsskapare som har lätt för att dela med dig av dina kunskaper, fånga upp idéer och behov från verksamheten samt skapa ett förtroende hos andra. Du har integritet och känner dig trygg i att hålla i möten och styra inköp, planering och produktion i rätt riktning. Då du kommer att ställas inför många val ser vi även att du har god prioriteringsförmåga och är strukturerad i ditt angreppssätt. Slutligen söker vi dig som är tekniskt lagd och som kan bidra till Lammhults långsiktiga mål och strategier inom Supply Chain. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.
Arbetsuppgifterna kommer att omfatta men inte begränsas till:
Att säkra och optimera försörjningskedjan gentemot bolagets affärsmål.
Att löpande uppdatera inköpspriser, fraktpålägg, beställningskvantiteter och leveranstider.
Att ta ett helhetsansvar med ledarskap för hela värdekedjan från leverantör till leverans dvs hela varuflödeskedjan såsom produktion, inköp och logistik.
Att arbeta med produktivitetsutveckling, produktionsflödesoptimering, lagerhantering, samt att effektivisera och förbättra inköp och logistikprocesser.
Att stödja produktutveckling genom att skapa ett optimerat internt materialflöde och en effektiv produktionsprocess för nya produkter.
Leda, utveckla och coacha teamet där ni tillsammans strävar mot ständiga förbättringar.
Analysera data samt utveckla, bevaka och följa upp KPI:er.
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
Du har en kandidatexamen inom Supply Chain, logistik eller liknande.
Du bör även har arbetat inom området under minst 5 års tid och under perioden varit i en chefsroll.
Du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel.
Du är van vid affärssystem, meriterande i specifikt Monitor.
Du är strukturerad och har mycket god problemlösningsförmåga.
Du har mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Personliga egenskaper
Du har ett lösningsorienterat, positivt sätt och kan arbeta såväl självständig som i team. Vi tror också att du trivs som bäst i en roll där du arbetar operativt såväl som strategiskt.
Vi uppskattar initiativförmåga och att du stimuleras av en dynamisk arbetsmiljö, där du tillsammans med dina kollegor får möjlighet att bidra till Lammhults framtida utveckling.
Har vi fångat din nyfikenhet? Vill du bli en av oss i team Lammhults? Då ska du söka tjänsten redan idag!
Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen 2023-05-19.
Du är varmt välkommen med din ansökan senast 2023-05-19 till HR Manager alina.carlsson@lammhults.se Märk din ansökan ”Supply Chain Manager”
Vid frågor om tjänsten kontakta VD Åsa van Drumpt, 070-697 26 41 alt asa.vandrumpt@lammhults.se