OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vi söker en SCM Manager till vår kund i Västerås! I rollen kommer du att leda ett team som ansvarar för produktionsförberedelser, operativa inköp och lagerhantering.
Produktionsberedning: Denna del av ditt team är direkt involverad i vår kunds leveransprojekt med ansvar för produktionsberedning. Din uppgift är att säkra arbetskraft och säkerställa leverans enligt plan i projekten.
Operativt inköp: Denna del av ditt team ansvarar för inköp av material för att säkerställa tillgången på material i rätt tid. Detta innebär både direkt och indirekt material och inkluderar att lägga inköpsorder i tid, följa upp OA, följa upp leverans, övervaka leverantörers leveransprestanda m.m.
Lagerhantering: Den här delen av ditt team inkluderar ERP-användare för lagerhantering, inventeringsprocess och hantering av direktmaterial från produktionslinjen. I denna del ingår även hantering av säkerhetslager och lagerhållningsstrategier.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
Kvalifikationer
- En universitetsexamen i teknik och arbetslivserfarenhet inom ett relevant område
- Ledarskaps- och chefserfarenhet
- Operativ inköpserfarenhet är att föredra
- Dokumenterad förmåga att utveckla processer, särskilt inom inköp, logistik och produktionsberedning
- Kunna fatta väl avvägda beslut i en snabb och dynamisk projektmiljö
- Flytande i både svenska och engelska, både i tal och skrift
Personliga egenskaper
För att lyckas i denna roll behöver du vara en samarbetsvillig, ansvarstagande, lugn, lyhörd och resultatdriven person som kan inspirera och motivera andra. Du har även utmärkt kommunikationsförmåga med förmåga att vara proaktiv och kommunicera på alla nivåer.
När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön
Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. årsskiftet med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Ansökningar mottagna innan 2024-01-09 kommer hanteras i ett första urval. Sista ansökningsdag är 2024-01-12.