OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt servicekontor i Skänninge söker vi en Supply Chain Manager som brinner för att kontinuerligt utveckla, analysera och följa upp varuflödets effektivitet genom hela kedjan.
I rollen som Supply Chain Manager är din huvuduppgift att leda och coacha ett team om 11 personer för ett optimalt flöde från leverantör till varuhus. Ansvara för pågående projekt och processer kring varustyrning genom autoorder och/eller central fördelning till våra varuhus ingår också i arbetsuppgifterna.
Ditt team analyserar försäljningsdata för att fastställa lagerstyrningsparametrar på varuhus/artikelnivå. Här ingår att vara med och utveckla och bevaka rutiner , processer och system. Analysera och utveckla kravställning på artikel/artikelregister/planogram och leverantörsrelationer utifrån önskade varuförsörjningsprinciper.
Tjänstens huvuduppgifter:
Personalansvar; Genom ett kommunikativt och coachande ledarskap skapa förutsättningar för en utvecklande och motiverande arbetsmiljö för ditt team.
Analys; Utföra artikel/varuflödesanalyser med speciellt fokus på länken mellan varuhus och centrallager och vilka konsekvenser detta får för varuförsörjningen och stödsystem.
Kontroll; Kontinuerligt följa upp de bakomliggande faktorer som driver kedjans varuförsörjning, logistikkostnader, ledtider och leveransservice i hela kedjan.
Koordinering; Genom analyser och uppföljningar vara ansvarig för att ta fram underlag som leder till bättre koordinering mellan bolagets olika delar i varuförsörjningen.
Effektivisering/utveckling; Vara en del i SCM-funktionens kontinuerliga effektiviseringsarbete som syftar till att reducera totala kostnader och samtidigt öka kvaliteten i varuflödesarbetet.
Kvalifikationer
Du har en god förståelse för modernt varuflödes/logistikarbete och kan sätta in varuflödet i ett större sammanhang. Kunskap om operativt inköp, lagerstyrning, materialflöden och kapitalbindning är ett krav.
Du drivs av att leverera resultat i en miljö med högt tempo och där tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt samt att du är representativ och affärsmässig i ditt agerande och har hög integritet.
Vidare är du en positiv person som sätter laget före jaget. Du har lätt för att samarbeta samt hugger gärna i och är inte rädd för att kavla upp skjortärmarna. Du är trygg i dig själv och är inte rädd för att ta beslut. Du har goda coachande ledaregenskaper och för att lyckas i rollen är det viktigt att du skapar engagemang och arbetsglädje. En förutsättning är att du förmedlar budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt samt har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga.
För att lyckas i rollen som Supply Chain Manager krävs akademisk utbildning inom logistik, SCM, ekonomi eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Djup kunskap i excel är ett krav och erfarenhet från system inom varuförsörjning är meriterande.
Erfarenhet från detaljhandel och butikslogistik är en fördel. Önskvärt är att du har erfarenhet från arbete med butiksförsörjning i detaljhandel via centrala lösningar, såsom autoorder etc.
Arbetsplatsen är Runsvengruppens servicekontor i Skänninge och du rapporterar till Chef varuförsörjning.
Välkommen med din ansökan senast 2024-08-31. (Urval samt intervjuer kan komma att ske löpande varvid vi önskar din ansökan så snart som möjligt).
Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord , så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.