Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Supply Chain Manager till ett snabbväxande företag inom livsmedels- och dagligvaruhandeln. Här blir du en del av ett spännande företag som alltid strävar efter att ligga i framkant, både när det gäller teknisk utveckling och hållbarhet.
Det här är ett föräldravikariat på 6 månader med start i februari/mars. Perfekt för dig som söker ett nytt gigg och/eller vill spetsa dina specialistkunskaper inom Supply Chain Management.
Företaget har butiker runtom hela Sverige. På centralkontoret i Stockholm sitter ca 300 medarbetare. Du kommer tillhöra marknadsavdelningen vars uppdrag är att utveckla marknadsföra och driva försäljning. Ni jobbar i nära samarbete med andra avdelningar.
Om rollen som Supply Chain Manager
I rollen ansvara du för att optimera och kvalitetssäkra leveranskedjan. Tillsammans med kategoricheferna kommer du att analysera, identifiera och genomföra aktiviteter som bidrar till att driva företagets dagligvaruhandel.
Som Supply Chain Manager kommer du att jobba självständigt och ansvara för att relation och kontakt med företagets huvudgrossist förvaltas och utvecklas.
Du kommer bland annat att:
Vara ansvarig för affärsrelationen med huvudgrossist, vilket innebär att hantera den dagliga verksamheten, följa upp viktiga resultatmål (KPI:er) och vid behov vidta åtgärder, till exempel för att förbättra servicenivå och leveranshastighet mot deras viktigaste intressenter.
Driva gemensamma projekt för utveckling och effektivisering.
Arbeta nära leverantörers supply chain-team, för att bygga starka relationer och samarbeta för att förbättra processer.
Arbeta med kontinuerliga förbättringar i värdekedjan för dagligvaruhandel, med fokus på kostnadseffektivitet eller att höja servicenivån.
Övergripande ansvar för revisionsprocesser och ECR-kalendern för alla kategorier, samt att samla och sammanställa processerna för sortiment, logistik och prissättning.
Kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande.
3 års arbetslivserfarenhet inom Supply Chain Management
3-5 års erfarenhet inom detalj- och/eller dagligvaruhandel.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
God systemvana och goda kunskaper i Excel.
Meriterande om du har arbetat i affärssystemet Relex.
Vem är du?
Vi tror att du som vill axla denna roll är en trygg och självständig person, med ett strukturerat och ordningsamt arbetssätt. Du trivs med att jobba såväl självständigt som i samarbete med kollegor, leverantörer och kunder.
Vi tror även att du gillar att jobba på ett dynamiskt företag där det händer mycket. Du har god förståelse för leverantörskedjan, och du sätter dig snabbt in i olika problem och lösningar relaterat till ditt yrkesområde.
Att vara expert inom ditt område är du van vid. Du är en person som ser till att inget faller mellan stolarna, och skulle aldrig tumme på kvalitén i ditt arbete.
Om tjänsten:
Anställningsform: Vikariat ca. 6 månader
Önskad start: Mitten av februari
Omfattning: 100%
Plats: Stockholm
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.