Supply Chain Manager

Supply Chain Manager

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Edsbyverken är ett företag som har funnits sedan 1899, och är det första kontorsmöbelföretaget som tilldelades Svanenmärkning 2001. Från att tidigare ha tillverkat både skidor och den populära Edsbystolen, till att idag producera moderna kontorsmöbler för varumärket Edsbyn, är nu företaget inne i en spännande fas där vi utvecklar och breddar våra affärsområden.
Den effektiva och miljömedvetna produktionen gör att vi snabbt kan ställa om, vilket ger enorma möjligheter för nya affärsområden, samarbetspartners och kunder.
Fakta:
Företagets produktionsenhet ligger i Edsbyn i Hälsingland, och omsätter ca 300 MSEK. Cerifieringar: ISO 9001, ISO 14001 samt Svanenmärkning.


Dina arbetsuppgifter
Edsbyverken har en fantastisk produktionskapacitet med moderna maskiner och erfaren personal.
Vi erbjuder en helt ny roll, öppen att formas med din personlighet och dina erfarenheter tillsammans med närmsta chef och övriga företaget. Du kommer att ansvara för funktionerna operativt inköp, planering, beredning, logistik.
Förutom att du ansvarar för att optimera flödeskedjor ingår även att driva förändringsarbete samt delta i utvecklingsprojekt.

Inköpsorganisationen är här en viktig del i kedjan, där strategiskt inköp sker på koncernnivå och operativt inköp lokalt i Edsbyn.
Vi välkomnar dig till korta, snabba beslutsvägar, där du direkt påverkar och skapar de förändringar som ger de mest optimala logistiklösningarna hos oss.
Då mycket av det vi levererar är kundanpassat så kräver tjänsten en känsla för beredning, planering och ett tätt samarbete mellan funktionerna.

Du rapporterar till Produktionschefen och stationering är i vår fabrik i Edsbyn. Möjlighet till arbete på distans under vissa perioder ges.

Din profil
För att ha rätt förutsättningar i rollen så behöver du ha mångårig bakgrund inom logistik, planering och inköp.
Vi ser det som en fördel om du har studerat logistik eller industriell ekonomi, men viktigast är att du har de praktiska erfarenheter som rollen kräver.
Erfarenheter av att jobba i olika affärssystem är en fördel.

För att att bli framgångsrik i rollen så behövs ett högt engagemang, initiativförmåga och en förmåga att snabbt hitta lösningar både på detaljnivå och ur ett helhetsperspektiv.

Rollen innebär också tätt samarbete med dina kollegor och här är det för oss otroligt viktigt med god kommunikation och prestigelöshet.

Edsbyverken samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig Rekryteringskonsult Olof Westling
på 073-3512734 eller på olof.westling@clwork.se
Ansök via www.clockworkpersonal.se senast 25 oktober

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Hälsingland AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2020
  • Ansök senast: 25 oktober 2020

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024